|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Varför ska man köpa Alpina, AMG mfl MB S-klass, bmw 7 är ju LYX-bilar inte sänkta/hårda/stylade race bilar då kan man ju köpa en M3:a eller en gokart eller nått sånt. I en 7 a färdas man ju med klass! | |
chrille70 |
Håller med dig, Tor En 7-serie eller S-klasse är ingen bil man flänger runt med på krokiga småvägar eller på bana. Av Alpina B7:ans "sportbilsattribut" är det väl egentligen bara accet "rakt fram" som är uppskattningsvärt. Och vad tusan ska man då med fjantiga kjolar, spoilers, stripes (lite 80-tal...) och 20-tumsfälgar till? Sånt hör verkligen inte hemma på en på en lyxlimousin! Det skämmer ju hela bilen! Nej, en Alpina B7 utan kjolar, spoilers, stripes och 20" får det bli! /Chrille |
|
Chrille70, Varför valde du M-sportpaket till din 525i Touring? |
|
|
Måste nog hålla med Pete i hans val. En Mercedes av den kalibern håller i evigheter. En klassisk modell redan nu som håller i decennier framöver. Mina föräldrar har alltid kört MB, trots mina försök att övertala dem om BMW:s förträfflighet. Nu börjar jag förstå varför tyvärr. BMW är äverlägsen vad gäller körglädje, men MB ger ett förbannat bra helhetsintryck som BMW idag inte kan matcha riktigt. Dessutom har MB:n 30 (trettio) års garanti och immobilitetsgaranti vilket ger en rätt bra bild av kvaliteten. Förutom det kan det vara ganska skönt att sträcka ut sig där bak samtidigt som chauffören tar den ifrån rödljuset till 100km/h på 4,9 sek i standardversionen. Ovant att påstå en sådan sak för en bil i den prisklassen, men man får faktiskt mycket bil för pengarna.. |
|
chrille70 |
Janne2, >>>Varför valde du M-sportpaket till din 525i Touring?>>> Därför att jag tycker det är snyggt. Ser både diskret, sportigt och stilrent ut, dessutom smälter de väl in i bilens design (till skillnad från B7:ans spoilers, de ser lika "påhängda" ut som de faktiskt är). Jag tycker att 5-seriens linjer kommer mer till sin rätt med M-sportpaketet. Jag tycker för övrigt inte att spoilerpaketet på Alpina B10 (5-serien, alltså..) är särsklit snyggt heller. Det ser också lite "Biltema-mässigt" ut, om man får säga så. Det sitter inte lika klockrent som BMW's eget M-sportpaket. Hoppas du är nöjd med svaret... :) Mvh / Chrille |
|
Jag skulle valt en 760iL individual, vill ju inte synas så mycket :) Mvh/Soki |
|
|
Chrille, Nej man får INTE säga att Alpinas grejor ser biltemaaktiga ut, det är helgerån ;-))) Skall erkännas att MB S600 är en mycket brutal vagn och mercedes har ju inte för vana av att bygga smäckbilar(bortsett från A-klass, Smart etc). Däremot tycker jag att dess design är lite utslätad, man tröttnar fort på den även om den är långt ifrån ful. Jag väljer en B7 och en S600 :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.