AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.241

BMW 760 eller Alpina B7

Sida 1 av 2
Scheckheft
Ja, vad ska man välja. Om jag nu skulle vinna 51 miljoner skulle mitt val falla på B 7:an. Med Alpinas kjolpaket och Alpina hjul ser E 65:an inte så tokig ut. Nu dessutom med en 4,4 l V8 på 470 hk istället för en tolva!
Länk
760 här:
Länk

Sedan måste jag bara säga att avsaknaden av sidolister till dörrrarna är ytterst korkad. Törs man parkera en sådan bil överhuvudtaget?

/Scheckheft

Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Man är väl så illa tvungen. Om man inte parkerar alls måste man ju alltid köra omkring i bilen och det kan ju bli lite tjatigt även om det är en BMW.

Om Alpinan går att få med den längre karossen (mycket snyggare än den vanliga) tar jag den.

My Bimmer is my mistress
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Kommer nya 5:an sakna listerna också?
Jag skulle ta 760, Alpinan ser sliskig ut. Styling i allmänhet passar inte på en lyxbil som 7-serien.
Zl
172
Zlaatan
320 Coupé -93
HUbbe325: Nej, nya 5'an kommer inte ha lister heller. Faktiskt ganska dumt att inte ha det om du frågar mig.
Zl
172
Zlaatan
320 Coupé -93
Å jag skulle ta Alpinan!
Paap Reeder
Hej!

Såg igår min absoluta drömbil ==>> Alpina B8 4,6.
Lagom stor. Det var en kombi. Har säkert vägegenskaper som en gocart i sta´n samt som en F 1 på autobahn.

Dessa bilar borde få köra i fri fart på vägarna.

MVH /// Paap R
chrille70
760i skulle bli mitt val. Jag gillar den bättre eftersom den är mer stilrent elegant, B7 ser mest bara "dekaltrimmad" ut tycker jag. Varken frontspoilern eller fälgarna lirar särskilt bra med bilens linjer. Nä, en toledoblå 760i med beigt läder, tack!

Då återstår väl bara att knata ner på kiosken och köpa lite lotter... :)

/C

Bimmer7er
Hade man möjlighet att välja å vraka så skulle B7:an ligga RIKTIGT bra till !

7-serie - V8 - Alpina = Skaplig kombination :)

/// Bimmer7er
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Hade hoppat båda dom bilarna...valet hade nog blivit en PSI Porsche och ett årskort på ringen. :-)

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Men Kamei har väl såna där universal självhäftande sidolister...:D
Vanligt i Sthlms innerstad har jag sett.

Vad jag skulle ta? Jag har redan gjort mitt val....;))

M V H
Stephan - Som har hittat en ny Alpina

Hubbe325
520dAT -08
Otroligt korkat att falla för linjerna utan lister. Bilen är ju bara snygg ett år, sen ser den risig ut. Vi har även en Yaris, den saknar dessa lister och har trots endast ett år på gatorna en hel del riktigt otäcka skrapmärken och uppslag från ouppmärksamma idioter. Önskar att man någon gång får tag i en sån som slår upp dörren.
FolkaaN
menar ni dom svarta listerna eller ??

BMW = The biggest the best, better then the rest
7-serie - V12 - Alpina = sant i framtiden..?

Kommer man strunta i att ge sig på V12:an i e65?

Storebror Kilander
Pe
27
Pete
325iC -94
Skulle jag vinna pengar är valet enkelt, dvs om jag skulle köpa en lyxbil: Mercedes S600. En verkligt vacker bil, till skillnad från BMW:s senaste skapelser... E65 med blinkarna ovanför lysen ser missbildad ut, baken påminner om damer med celluliter. Alpinan ser lite bättre ut (bara väldigt lite) men å andra sidan är det väl inte så svårt att få till nåt bättre än vad BMW har presterat designmässigt...
gu
144
gustaf
120i M-Sport 2007-08
Lyxbilen i alla kategorier som är det bästa valet måste vara en S55L AMG. Men jag tycker att den nya sjuan är underbar att köra så det överväger att den inte är en skönhet ur alla vinklar. :-)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Hade valt Alpinan, men det hade inte varit något enkelt beslut!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Om 20 år skulle nog de som valt den "vanliga" 760 ångra sig när Alpinan börjar få lite kult/samlarvärde...se bara på dagens B10 Biturbo. Alpina är alltid en Alpina oavsett hur sliskig den än ser ut, det är iallfall originalet och inte någon "kebab stylad" wannabe som aldrig kommer i närheten. 760 är inte på någotvis lätt att döma bort, då den har sin charm och inte minst motoreffekt.
ba
963
bader
320i Touring -99
535xd Touring -16
Om man nu van 51 miljoner.. varför skulle man behöva välja?
Jag skulle ta båda, men förutsatt att de gick att få i L modell.
Sen skulle jag investera resten av pengarna i något som ger lagom med ränta så man kan ha sin egen privatchaför.. så skulle jag bara glida omkring i baksätet och avnjuta bilarna efter behag.
Hade jag vunnit 51 miljoner hade jag startat en egen biltilverkninga ala 1 exemplar.

Varför inte köpa alpinan och byta hjul + front till bmw orginal?

/Jimmy
Länk

Länk -- BMWTRÄFF I GÄVLE, ANMÄL DIG NU!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.