AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.180

Skylthållare för skylten fram?

Sida 1 av 2
eF
900
eFx
520d Touring -09
Hej,

Tänkte skaffa skylthållare från BMWPower-shopen, men på Z3 sitter ju en plastdistans fram för skylten.. ser det bra ut om man har skylthållare även fram eller ser det bara konstigt ut?

/eFx
Jag har skaffat en kromad skyllthålare i tyskland. Jag fick den up därbak men i fronten så är kofångaren konklav så den jag hade fungerade inte. Jag vet inte vilken sort just BMW power hållaren är men är det en sån där man låser skylten nerifrån eller uppifrån så kommer du inte att kunna ha den. Däremot om det är den typen som BMW gruppen använder där man trär skylten in i den så går det nog att böja den. Själv har jag nu anskaffat en kromad och konklav från tyskland och ska sätta up den snart.

För resten jag tror att den platan som skylten sitter på är i tysk storlek, alltså skyllt inklusive EU märke.

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
eF
900
eFx
520d Touring -09
Hur är det bak på M-coupe då? Det känns som om att skylthållaren ska ta i listen precis under luckan?

/eFx
Menar du att byta handlarens hållare mot BMW power eller ha en "tysk" ?
Dr
152
Dr_Johan
Z3 M-Coupé
eFx > Du har alltså borrat hål i din lucka för skylten? HUVA.....klistermärke ännu flr min del =)
eF
900
eFx
520d Touring -09
Z3C, menar båda två?

Johan, nope, jag har inte borrat i luckan. Det sitter ju en plasthållare där orginal, i vilken skylten sitter i. Den plasthållaren, som är för tyska skyltar och lackad i samma färg som bilen, är ju dock borrad i luckan. Skylten är som det är nu också borrad eftersom jag inte haft några hållare förrut, men det ska det bli ändring på..

/eFx
Jo, jag tror den tyska kan göra sig ganska bra på en M coupe om det är den i krom eller den med vit med svart rand. Men helt svart tror jag inte på. Fast det beror på bilens färg. är billen svart så blir det snyggt....det påminde mig om något...vänta ska bara titta:
Jo, jag tittar just nu på en bild i en gammal BMW Scene. ( December 02) och där finns en Z coupe med väldigt intressant lösning: nummerhållaren är lackad i bilens färg. Det ser mäktigt bra ut!

_________
eF
900
eFx
520d Touring -09
Tjaaa, jag får väl prova :)

/eFx
Mr Hamann
Jag kör utan regskylt fram. Har tagit bort den hållaren som sitter på stötfångaren fram: Visst, man kan få böter, men har kört med det sen jag tog ut bilen efter vintern, mött polisen flera gånger utan att de brytt sig. Prova, det är faaan så mycket snyggare! Många har kommenterat och det har bara varit positiva kommentarer.

// Mr Hamann
du kommer i alla fall undan vid fartkameror...men om det är snyggare vet jag inte. skicka gärna bild får man avgöra själv...
Vad kostar det om man blir stoppad av polizei utan skylt fram?

/Micke
Mr Hamann
Har hört 400 kr hela tiden, men fick nyligen höra att de chockhöjt det till 1200 kr. Om det är sant vet jag inte, tycker det låter lite väl saftigt. Jag har en bra ursäkt i bakfickan som jag ska dra om jag blir stoppad... ;)

// Mr Hamann
MR Hamann kör med skyllt i fram rutan såg jag på bilderna som han skickade till mig. Då tror jag inte att det blir några böter alls. Det är bara säga att den har precis lössnat på en sidan och slappade i marken och så slipper man böter.

_________
Mr Hamann
Jepps, har precis lagt dit den för en vecka sedan. Innan låg den i bakluckan, men som du säger så kan man ju "dra en glidare" för herr polifis!!!

// Mr Hamann
av
167
ave
520dAT -12
Har själv kört utan framskylt sedan augusti, av utseendemässig anledning. Klart snyggare utan! Blivit stoppad två gånger och snackat mig ur det bägge gångerna. Ena gången blev jag ombedd att lägga skylten innanför vindrutan. Blev upplyst om att det normalt kostar 400 kr.

Nu inför besiktningen ska jag dock sätta dit den och undrar om skylthållaren (distansen) bara fästs med 2 skruvar och isåfall vilken typ av skruvar!? Ser inte riktigt om skruvhålen i stötfångaren är gängade och vilken gängtyp det isåfall är.

Är det brickor också?

Någon kanske vet eller orkar lossa på sin skylt och kolla efter?

Tack på förhand!
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
efx: Har du köpt en "ny" Z eller börjar du med skylten?

Z MMM Coupe
Anders Olsson: Tråden är från april förra året då eFx var en fin människa och körde BMW ;)

/Masten

Bilarna: Länk

Jag har CABstinens!
ok, jag höll mig länge men nu måste jag fråga: tha Maztr: vad är fattigmans-navi?

____

Z3c: Trodde aldrig du skulle fråga! Fattigmans-navi är ett finare ord för Gula Sidorna ;)

/Masten

Bilarna: Länk

Jag har CABstinens!
av
167
ave
520dAT -12
Ingen som har svar på mina små frågor?

(Inlägg 040301 kl.14.39)
ave: jag kan titta på det nästa gång jag är i garaget, Nån gång i slutet på nästa vecka.

____

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.