AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
942

Avgas till 535 E 34, vart hitta?

Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Skulle kanske behöva ett nytt system till Bettan efter besiktningen i maj. Kan ge sig f-n på att de knackar hål på mitt.
Har sökt runt lite på nätet efter nån typ av sportsystem, men hittar inget.
Raka rör och Ferrita går bort direkt. Har kollat på Simons och JT, men de verkar inte ha nåt. Några tips på var man kan hitta?? Gärna med bilder och priser.
Tacksam för svar!
/Kidde

Äkta körglädje finner man i en BMW...
kanske ett supersprint eller eisemann (stavning?) eller nåt sånt varför inte rent av ett org. avgas från bmw, ska finnas på mekonomen också, sen är det upp till dig själv att avgöra hur mkt det får kosta. det ska finnas gott om inlägg, sök så får du lite läsning...

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Ki
620
Kidde
Tack för tipsen!!
Mekonomen pirat går på ca 5 lappar och jag tycker man borde hitta sportsystem för samma pengar, så därför är jag inte sugen på ett sånt... Original på BMW vågar jag inte kolla...
/Kidde

varför går raka rör bort ?
Deras kostar typ 4-5 lappar, du kanske vet något jag missat?

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra kalender..
Äh, plocka bort sista burken istället (för det är väll den som rostat sönder eller?) !!

Mvh
Patrik
jocker18@home.se
det ska finnas på mekonemen för en vettig summa, tror det är walker iofs, har ingen erfarenhet av deras sport, har orginal å det passade väldigt fint å blev mycket tyst, dvs som jag ville ha det

WmB SoundZ
-ZodiaC-
Kollade upp på raka rör dom skulle ha 4500:- för ett rostfritt system till 535:an...

men de är väl inte sport system?
någon som vet bättre om just deras system?
blir det annat ljud?

Mvh//David
Ki
620
Kidde
Raka rör går bort pga av deras otrevliga bemötande (mot mig iaf). De verkade inte ha nåt sportsystem utan bara original fast rostfritt.
Walker på Mekonomen går loss på 4-5 lappar och det är heller inget sportsytem. Jag vill ha lite mer ljud. Nu är den kusligt tyst nästan...
Man skulle kunna plocka bort någon burk, men mitt är rostigt från kattarna och bakåt. Inte hål ännu, men det ser inte vackert ut. Iofs så är det svårt att se på BMW iom dubbla plåtar. Kanske bara är den yttre som är dålig, men det märker jag efter den 14/5 när Bettan ska in på SBP.
ZodiaC:
Blir nyfiken på din 535:a. Vad är inte original med den?? Jag vet nämligen inte om min är trimmad eller inte. Har en Alpina B10 3,5 Nr: 301 skylt i min bil och ägaren innan påstår att man hänger av original 535:or med min bil. Har inte testat ännu, men jag drog på lite igår kväll. Tycker den varvar för dåligt. Ganska precis 100 enligt mätaren på 2:ans växel. Drygt 140 på 3:an. Var uppe i 180 som mest igår utan att den ville sacka efter. Rätt bra drag i den, men det där med att man förmodligen måste växla till 3:an innan man når 100 i verklig fart betyder att man förlorar litegrann om man vill testa 0-100 med G-mätare som jag har planerat att göra.
/Kidde

Original kostar 5600.- inkl monteringssats och brukar hålla ruggigt länge, men det är kanske för tyst. Betydligt bättre köp än Mekonomens i alla fall.

Mvh
Rasmus
-ZodiaC-
kidde: jag vet inte prestandan sådär i huvudet..
funderar på om ja ska åka å bänka den senare när jag hittar ett roligare system å filter iof vet jag om att det inte ger mkt.. men lite iaf hoppas jag på..

det är iof inte så mkt gjort på min
Ny topp portad ny kamaxel
chippad

väghållnings kit sänkt 60/40
har iof inte me saken å göra men iaf :)

Men den går betydligt!! bättre än en orginal
har provat med en kompis..

mvh //david
Ki
620
Kidde
Synd att det är 50 mil mellan mig och dig... Annars kunde vi testat att gasa lite på en bra plats för ändamålet. Får väl leta upp nåt annat att gasa mot, så man får en uppfattning iaf. Måste låna en G-mätare nån dag. Bara för att det är kul. Jag vet att det inte är en dräpare, men kul att få en tid iaf.
Hur mycket varvar din innan varvtalsspärr?? Om den finns kvar vill säga. Tänkte på att den är chippad och då kanske man kan dra den lite längre upp i registret??
/Kidde

Ki
620
Kidde
Länk hittade jag system till bilen. Nån som vet vem som är återförsäljare i Sverige för Supersprint?? Hade faktiskt ett sånt system på en Golf innan och det lät bra :- ) MYCKET bra till och med...
/Kidde

www.forza.se
Ki
620
Kidde
Verkar få ett slut på denna följetong ganska snabbt.
Forza hade stängt inför stundande påskfirande, men jag ska ringa igen på tisdag.
Ferrita = 8500:- och de bygger direkt på bilen. Bokar jag tid nu så får jag komma dit i augusti... Raka rör tar 5800:- för ett standard (rstfritt). Finns inte sportsystem ännu. Simons har, men inte till min 88:a. Från 9/90 så har de ett som passar. Undrar vad det är för skillnad...??
Söderqvist Racing tar 7200:- monterat på bilen. Också rostfritt.
Vad jag får fram av diverse ringande, så är det original eller Mekonomen som gäller. Hoppas Forza har nåt bra pris på Supersprint, man jag vågar inte sätta nåt på det...
/Kidde

-ZodiaC-
Kidde: jo det hade faktist varit roligt"! =)..
hehe... kanske kan synas på någon stor träff någon gång..
en dag på strippen möjligtvis"! :D
hehe..

jag kan dra min till 6,5 sen slutar de ge effekt..
eller de varvar med än de ger effekt bättre å växla ;) hehe
ska testa hur mkt ja kan komma upp i på tvåan...

är sugen på ett system oxå..
följer vaksamt tråden.. :)
maila gärna om du bestämt dig!

Mvh//David
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Varför inte köpa ett M-5 system och klämma på? Det har jag gjort till min 535 med kattar och allt utom främre delen. Den delen ska jag använda orginalet och låta Uppsala avgasteknik sy i hop med M-5 delen få se hur det kommer att bli! /Janne
Visa användare
47
svempa
328i Touring -96, 523i Touring -99
Kolla denna:
Länk

Ha de'
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.