AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
370

Tändningen går på en halv sekund.

Pa
12
Pappabello
523i sedan -97
Problem: När jag stänger av bilen såsläckas allting, sen går det en halv sekund och sen går allt på igen för att vara på en halv sekund och sedan släckas. Problemet uppträder oftast när bilen inte är riktigt varm, om man bara kört korta sträckor. Jag vet inte om det gör något eller inte, man kan ju tro att det inte är så himla bra för lysen, fläktmotorer mm med snabba av- och påslag. Någon som har haft samma problem och isåfall vet vad det är för fel och vad man ska göra åt det?
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
hmmm kolla tändstiften kanske det hjälper att byta dem!!
Vad för tändstift kör du med??

MvH Bmw 4-ever

Länk
Pa
12
Pappabello
523i sedan -97
Mja... ok... jag öppnade huven och framför mig tornade det upp sig en stor plastbit... Jag kan inte meka motorer, jag hittade inte ens tändstiften. Men men, jag får höra med min verkstad. Tack för hjälpen iallafall.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
E inte så svårt att hitta dessa stift.På det stora plastskyddet så finns det 2st runda plastlock,ta bort dom å under dom finns muttrar som du bara skuvar loss tills hela plastlocket e löst.När du lyfter lös locket så hittar du tändspolarna som e fäst med myttrar,skruva av dessa å dra upp spolarna.Där,längre ner i hålet sitter tändstiften,enkelt va??
Pa
12
Pappabello
523i sedan -97
OK, nu har bilen vart på service... den lilla servicen... dom bytte alla tändstift... NRK tror jag dom heter, tändstiften alltså, dom bästa som går att köpa för pengar enligt verkstaden. Fortfarande samma problem. Gör det något att det är så här? Vad göra?
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Det låter ju inte direkt hälsosamt för bilen...
Frågade du inte på verkstan när du ändå var där? Förresten tycker jag dom borde märkt det när dom provkörde bilen efter servicen...

Förresten...om då får "skitstopp" med bilen..gör den likadant då?

NGK heter nog tändstiften och är ett märke med erkänt god kvalitet.

Mvh
Patrik

12
Pappabello
523i sedan -97
Nej, frågade inte på verkstaden vilket, så här i efterhand när du påpekar det ter sig minst sagt korkat...

Har aldrig fått kärringstopp... BWAAAHAAAHA! Nej, när jag får "skitstopp" som du så vackert uttrycker det så händer det inte.

NRK var det ja!
Pa
12
Pappabello
523i sedan -97
Eller ah... NGK...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.