AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.059

400hk i e34?

jockem5
har köppt en 3,8 -92 som förra ägaren sa att de skulle vara ca 400hk i.. själv tror ja inte ett smack på de men..?? någon som kan gissa.. toppen ska tydligen vara iordningjord men andra kammar,chipp från köhlner racing,rensade racecattar o jr filter..

mvh jocke
Visa användare
151
ctg_putte
320 me 323 motor E30 -86
Enda sättet för att va helt säker är väl å bromsa...
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Jag pratade med Lennart Köhler om ovanstående trimningar förra året och jag vill minnas att han sa 10-15 hk med kambytet och 10-15 hk för chip/racekattar. Skulle då innebära uppåt 370 hk totalt. Kostnaden för detta är mellan tummen och pekfingret >1000:-/hk.
Optimering mjukvara också så borde det gå att komma nära 400 hk. Om dessutom toppen är portad så tror jag nog att det går.
Åk och bromsa bilen, och skriv sen vad den gav :) Kostar väl inte ens tusingen att bromsa, så det är billigt.

jockem5
Bäckis: vad menar du me optimering av mjukvaran?? "nyfiken"..

Wald: 1000spänn för att bromsa?? låter billigt.. trodde de va dyrare än så.. nogon som har förslag?? bor 45mil norr om stockholm..

mvh jocke
Optimering mjukvara=mappning. Du får ett styrprogram uformat för just din motor.
I Uppsala hos Cristos kan du bromsa...om han har firman kvar.
Tror den heter Auto kino någonting.

Lycka till.

He de // Bengan

Länk

jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Autokinito... tror jag bestämt;)

/Johan

Länk

Länk

Stämmer,gå in på www.tsmotor.com sen kan du söka efter Cristors i Uppsala.

He de // Bengan

Länk

NA
4
NAA
BMW 525i-88
Om det är M5:an du köpt så är det 340 hk i 3.8´s motor... 315 hk i 3.6´s... Måste vara ett rejält språng....=)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.