|
|
|
|---|---|
|
jag har lite rost jag måste fixa på min alpinvita bmw e30. jag har köpt alpinvit färg både på mekonomen och på biltema men ingen av dessa färger stämmer. båda är för gula i nyansen. ser nästan ut som att någon har pissat på bilen där jag har målat. jag skulle vilja få tag på en vit färg. gärna så vit som möjligt. tror inte att någon färg kan bli för vit för min bmw. det får inte kosta så mycket. biltema nivå är alldeles lagom tycker jag. det känns som att det inte borde vara så dyrt med just vit färg. på biltema har dom tyvärr inga tabeller där man kan kolla vilken av alla deras vita färger som är vitast. | |
| Ta reda på färgkoden på din bil och köp färgen av en billackerare, det brukar bli billigast om man räknar på koncentrationen färg/lösningsmedel. | |
|
BMW tar inte hutlöst betalt för färgerna, tror jag betalade runt 75kr för två sprayburkar(en m. färg och en m. klarlack). Då får du rätt nyans |
|
|
grizzly.. ska ringa och kolla upp lite med billackerare. hubbe325... bmw tar 130 kr för en liten burk sprayfärg. biltema tar 29 kr för lika stora burkar. |
|
|
Tjenare. Vita färgen på OK stämmer kanon. Hade flera olika burkar bla från Mekonomen o Biltema och precis som du säger så var det gultaktig färg i dem. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
ormen |
kolla upp färgkod o köp "lösvikt" hos nån duktig blandare... de brukar blanda till lite varstans... o det bästa - du kan få det i sprayburk!!! Länk |
|
Hello Min morsa jobbar på en färg firma och de har typ industri färg som e jävligt billig! Det finns många kulörer som det går att blanda till! Tänkte bara som ett tips! |
|
|
schumi: "bmw tar 130 kr för en liten burk sprayfärg. biltema tar 29 kr för lika stora burkar." Och varför tror du att BMW är dyrare ? Och vänd på det vilket blir billigast - att köpa riktiga grejor från början eller först köpa dåligt material och sedan ändå få köpa det dyra för att det ska bli bra. Kom igen, det är ju ändå bara småpengar i bil-sammanhanget. Lycka till hur du än gör! |
|
|
två år gammal tråd!!!! "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.