|
|
|
|---|---|
| Tips mottages inför bänkningen av mitt budget-bygge 318TIC-84!Jag skall bänka bilen nästa fredag(25/4)hos LIBA-motor utanför Degeberga(Kristianstad trakten)Jag skall byta W-gaten(kass)så att jag kan ställa den på 0.8bar,nya stift med 0.5 i gap(0.6 nu),kolla efter läckage......Är det nån som har fler bra tips? | |
|
Ett ställbart kamderv är kanske inte helt fel att montera då jag vet att Lars hittar en del effekt genom att justera kammen till "rätt" läge. |
|
|
BMWiggen: Hade du friska Nissan 200 spridare som du bytte ut mot Saab spridare? En polare är i stort behov av EN spridare, men han köper säkert alla av dig till rätt pris om de finns kvar. maila gärna mig i sådana fall johankihl@hotmail.com /Johan Länk Länk |
|
|
Rikard:Detta är bara ett budget-bygge!Materialkostnad ca.2600KR hittils(max.3000kr)Det är ren nyfikenhet med bänkningen,hur många HK/krona?Jag har en annan motor som skall bli vassare,jag skall lämna blocket till Lars. "voffo gör dom på detta viset" |
|
|
johankihl:Jag tror att jag har slängt dom,skall kolla i röran. "voffo gör dom på detta viset" |
|
|
Hej! BMWiggen: Jag har en kompis som stod och snackade med dig i Malmö på träffen. Han undrar vilka spridare du rekommenderar? Han blev ganska sugen efter ha sett ditt bygge. Tack på förhand! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
BMWiggen: Får tacka för åkturen vid träffen i Malmö förra helgen... tänkte mest höra vad betalar för bänkningen....? och går det bra att komma upp och titta? /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 Länk |
|
|
700:-riksdaler kostar det(billigt)hoppas att jag får rätt på laddtrycket till dess! Magnus18:Jag har SAAB9000T spridare(bruna 238cc)+3.5bar i bränsletryck(2.5bar original)verkar funka bra upp till ca.0.8 i laddtryck. johankihl:jag har tyvärr slängt dom(var lite förbannad)men jag har en nästan komplett topp till 200sx fattas ena kamaxeln+en sliten turbo. |
|
|
Magnus18: Lite rättning: 214cc ger spridarna nr.280150712,jag skall försöka hitta lite större tex.SAAB 2.3T eller Volvo Turbo,finns ju några på skroten. |
|
|
Budget, YES! En kille i närheten av Eslöv har justerbara drev för 300 spänn... Maila om du vill ha hans nummer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.