|
|
|
|---|---|
|
Nu börjar jag bli lite less på BMW. jag köpte ett par M3 E30 fjäderben fram till min E30. dom saknade dock styrarmarna "spindlarna" som sitter bultade med fyra bult under fjäderbenet.. jaha, får väl beställa tänkte jag, jodå vänster sida fanns men höger vart det värre med.. min lokala bmw handlare har varit i kontakt med Malmö som sedan varit i kontakt med tyskland, i tyskland fanns inga men man såg att man hade fått en leverans i höstas från leverantören, tyvärr hade alla dessa gått ur lagret omgårnde pga tillverkningsfel el dyligt.. och nu vet man inte när och om det kommer en ny leverans från tillverkaren!! Vad göra??? har varit i kontakt med skrotar och en väldans massa personer landet runt, utan resultat.. nån som har förslag på vart man kan finna en sådan?? Tänkte på en sak till.. vad händer om jag har en M3:a, kör sönder höger styrarm, lämnar biln hos BMW för reparation??? då skulle dom få problem!? MVH Kilander | |
| Liten fråga bara. Varför ska du ha M3 ben? Har hållt på med M3 E30 lite, och det enda som verkar skilja i funktion på framvagnen är ju bussningarna som sitter i rambenet som gör att M3:ans hjulbas förlängs lite. Förstår inte riktigt vasd man ska tjäna på att dela fjäderbenet som på M3:an. Måste nästan avara något för att dom snabbt ville kunna byta fjäderben på tävling lr nåt. | |
|
Kan inte ha något med att han hängt upp 5 serie bakvagn och vill ha samma bultdelning bak och fram? Bara en gissning... /Johan Länk Länk |
|
| Löser man lätt genom att köpa M30 hjullager då det är hela hubben, eller sätter upp i delningsmaskin och borrar om delning. Iof var det en bra tanke av dig Johan! | |
| Ok! Smidigt, då vet man det också! Har aldrig provat så jag visste inte, har bara sett att folk har pratat om det här på forumet att de brukar göra så när de vill ha 5bults delningen... | |
tqs |
Bäckis: När du säger "M30-hjullager", menar du då hjullager från en E28 med M30-motor? |
| Slant på knapparna :-) M3 E30 skulle det naturligtvis stå, sorry. | |
|
grejen är den att jag tänkte just som du först med att bara byta lager, men det passade ej. M3 E30 har större lager (innerdiameter) än E30 325, så det sket sig. (tror jag kommer ihåg rätt nu?) sen är det ju lite fördel att M5, M3 bromsok passar rakt av. tillsammans med M3 E36 skivor med spacer innanför eller som jag har, volvo V70 skivor som bara behöver borras bultmönster och svarva upp centrumhålet, så fixar man ganska bra bromsar till en billig peng! /Kilander |
|
| Aha, trodde axeltappen var lika grov på M3 som 325. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.