AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
634

nicama med mp3

Hej

Tänkte byta ut min original kassetspelare och installera ngt nyare med cd.... funderade på en nicama som jag såg på BRL, den var iallafall billig. Är det någon som har testat den?

Har bmw iso-kontakt på sina original spelare, eller behöver man någon konverterare till iso? kasettspelaren sitter i en z3m 97
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Vet inte hur det är med iso kontakten, men det finns iaf iso konverterare att skaffa till de flesta nyare bilar!

Vet inte hur det är med just Nicama Mp3 stereon, men en av mina kompisar har köpt en billig MDS/Mclain Mp3 stereo, den vart inte så bra, men den duger bra till dem med inte så höga krav!

En annan bekant köpte en s.k. "King Audio" Mp3 spelare från finland, den vart ju rena katastrofen, skicka inte ut skivorna ibland, och ljudet vart inget för den kräsne... den lämnades tillbaka illa kvickt! :P

Så om du har lite högre krav så rekommenderar jag en lite dyrare spelare, min Sony MP-30 kostar under 2500:- och jag är jäkligt nöjd med den, men visst den har inte heller alla dunder funktioner och inte så stor display, men jag överlever!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jag har en Nicama MP3 den suger sten hårt...

Efter 2 dagar började knapparna att glappa...
Efter 3 dagar började displayen att flimmra osv.

Ett gott råd KÖP EJ!!!

Deejaywasp:
Vilken Nicama modell är det du har? Den som såldes NH-99MP3 eller NB-604s3 ? NB-604:an är en helt annan maskin än NH-99MP3. För det pris som den betingar tycker jag det är en bra maskin, men självklart får du en mer välljudande maskin om du betalar en tusing till.
Jag kollade på NB-604s3 och tyckte att den var helt ok, installerade den i helgen och testade igenom funktionerna, lite rörigt menysystem, lite mindre effekt men klart godkänt.

Jag ville bara ha något som spelade hyfsat för lite pengar, valde mellan jvc´s KD-S71R (skiljer ca 200kr). Kanske håller den inte lika länge som en dyrare men det är ju iallafall 1 års garanti.... man får väl köpa en ny därefter.

Jag tycker att den fungerar riktigt bra, men det är ju upp till var och en..... man ska nog komma ihåg att den är billig (1788kr), ngt har dom säkert snålat in på...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.