|
|
|
|---|---|
carljohan |
Har en brusten vipparm, kan detta orsaka följdfel, eller är det bara o byta den så är det klart... vid olyckstillfället flöt det olja ovanpå ventilkåpan är det då något annat jag behöver kolla... |
|
Om en vipparm går av så kan väl den skada ventilen, lyftaren och kammen om man har otur. Antagligen så gör den det inte. Om en vipparm går av så måste den ha varit väldigt sliten. Då borde även de andra vara det med, och även kammen borde vara rätt så sliten. Du kanske får byta alla vippor+kammen. Att det flöt olja ovanpå ventilkopan kan jag inte förstå. Hur kan det komma olja dit upp. Dålig packning. Men det borde inte vara olja ovanpå kopan... |
|
|
En släkting åt mig har en 323i E30 med 2.7liters block och en hartge H27 topp med dålig kam som ville på att tugga vippor ibland...så han bytte bara dom som var dåliga eftersom. Ändå tills den dagen han besiktade bilen och på parkeringen skulle han börna runt lite för att bilen gått igenom. Efter några varv på parkeringen så gav en vipparm upp och vid påföljden att även nästa vipparm gick av och skickade ner en ventil i cylindern som ställde sig på högkant och slog sönder hans halvdyra topp och även repade cylindern svårt ! Nu står bilen fortfarande på gården och skräpar utan användning. Han tyckte inte de var värt att repa motorn ens en gång! Skulle kosta mer än vad han köpt bilen för ! Så de lönar sig nog att vara noga med att kolla kammens kondition när en vipparm gått! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.