|
|
|
|---|---|
|
Tjena.... Kraschade min E39 i vintras, bara skrot kvar. Dock så har jag mina 18" rondell 2 fälgar kvar. Däcken är mer eller mindre slut, så bara ett pris på fälgarna som är i gott skick. Vet att de står i 42.500:- med däck i BMW original katalog. Vad kan man få för dem? | |
|
6-8 tusen i bästa fall /kalle |
|
|
BMW har väl inte med Rondells fälgar i sin katalog? /T.P. Länk |
|
| Dr. Cosmo :rondell finns inte i katalogen, men du kanske menar Krysseker split fälgarna? de kostar mellan 40-42 000kr nytt beroende på gummi. | |
|
Dr. Cosmo: Bara skrot kvar av bilen och samtliga 4 fälgar är runda och intakta? Jag skulle inte köpt dom för 1.000 spänn... roadZter |
|
|
DanneZeta: Läs nogrannare, han kraschade i vintras, då har man vinterdäck. Lätt uträknat så är det sommarfälgarna som snällt legat hemma i garaget han har kvar. Låter inte det rimligare än att han dansat runt på blanka 18-tummare, kraschat och sedan i smyg monterat av alla fälgarna? PS Du kan nog vara lungn, de blir inte dina för 1000 kr :) DS Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
Tack för att det finns folk som tänker ett steg längre. Tobbz har helt rätt. Fälgarna finns i katalogen men heter inte rondell 58 utan något annat. Eftersom jag befinner mig i Florida för stunden¨kan jag inte kolla det riktiga namnet men återkommer om det nästa vecka. Ha det gott... Ska ut och bada med en aligator eller två :) |
|
|
Såg inte Sokis inlägg först men du har nog rätt. Är det någon som bjuder 8000:- så kan ni hämta dem nästa vecka. Ha det |
|
|
tobbz + Dr. Cosmo: Sorry boys, hoppas ni inte er kväll blev helt förstörd och att ni blev allt för ledsna pga mitt mycket grova påhopp i mitt föregående inlägg. När det gäller prissättning så är det bara att gratulera om någon vill betala 8.000 kr för 4 st begagnade Rondellfälgar. Man kan ju köpa helt nya för samma pris. Dessutom sitter det däck på fälgarna som är mer eller mindre slut, och det är ju ingen fördel då det allt som oftast kostar en peng att kränga av dem... Handlar det om BMW-original kryssekerfälgar är det en helt annan femma. Dr. Cosmo: Länk kanske kan hjälpa dig med namnet på de aktuella fälgarna. roadZter |
|
|
Ja som sagt vad är det för skillnad i designen då??? Jag vet att det står BMW ingjutet i dem och att centrumnavet i dem var bmw, dock tycker jag att skillnaden mellan dessa och Rondell design 58 är slående lika. Skillnaden är väl isåfall att mina är splitfälgar medan rondell design 58 inte är det... Jag skrev tyvärr fel när jag döpte detta inlägget vilket jag är medveten om.. |
|
| jo skildnaden är ju liten, men rondell kanske man kan kalla replika? finns många olika som gör sådana kryssekerstyle tex BBS har ju några, finns hur många som helst. | |
|
Skillnaden må vara liten till utseendet mellan en Rondell-fälg kontra BBS alternativt BMW-originalfälg. Kvalitetsmässigt är det dock större skillnader, dessutom brukar "riktiga" fälgar vara lättare än kopiorna. Bifogar två tidigare intressanta trådar som hanterar ämnet: Länk Länk Dr. Cosmo: Får man nyfiket fråga hur craschen av din E39'a gick till? roadZter |
|
|
Visst, kom på en smal landsväg, när det kommer en lastbil mitt på denna i en snäv kurva. Val 1 kör in i lastbilen, val 2 kör av vägen och ut bland träden. Jag valde nr 2.... :( |
|
|
Förresten vad heter de fälgar jag har i så fall. För det är jo ganska klart att de är BMW original. |
|
|
Dr. Cosmo: Orginal fälgar med namn, kolla här: Länk Rondell är replikor: Länk //Wille |
|
|
Länk Då var det de här det var altså. Då kvarstår frågan är 8000:- ett sjysst pris. |
|
|
Om fälgarna är fina (inga repor, skrapmärken eller dylikt) är 8000kr ett rätt bra pris! Du bör bli av med dem rätt snabbt för den summan.... Om de hade varit till E46, hade jag nog köpt dem av dig för det priset! ;o) Mvh |
|
|
Allt går om man vill..... Det är tyvärr en fälg som har ett litet skrapmärke från en trotoarkant men förövrigt är de super fina.. Tack för alla svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.