|
|
|
|---|---|
Conny Sonnysson |
Som frågan lyder: Måste man bo i Tyskland för att kunna köpa till Euro-Plus garanti hos en BMW-åf? Jag hittade en bil som jag vill köpa så jag mailade lite frågor. På svaret om Euro-plus garanti ingick eller vad det kostar att köpa till så fick jag följande svar: it's not possible to get an Euro-Plus warranty from us, because for that you have to live in Germany. |
|
Låter märkligt. Borde åtminstone gälla inom EU. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Nej Europlus fungerar i hela EU. Däremot är inte BMW-verkstan så himla hjälpsamma, de vill helt enkelt inte alls befatta sig med sin "egen" försäkring. Du får dra ditt eget lass och kontakta Europlus om det är problem. Om du har tur kan det vara så att du fär lite tips av din lokale BMW-handlare som då har fattat ved det handlar om. Det finns till och med lökar (kundmottagare) som säger att det inte alls gäller i Sverige vilket är FEL! |
|
|
Vet ni ifall det går att få Europlus-garanti på bilar sålda hos BMW i Sverige längre? Förr hade de ju info om Europlus på www.bmw.se, men sedan en tid är det borta. Det var också väldigt längesen jag såg det i nån svensk annons. Kanske blev för dyrt? /Micke |
|
| Micke: Tror dom har lagt av med det, därav också den lilla "grinigheten"när man kommer dragande med Europlus från Tyskland. | |
| Har sett i annonser på sistone att de gått över till nån "standard"-modell a la 3 månaders garanti istället. Iaf i Solna men det bör ju gälla övriga också tycker man. | |
Conny Sonnysson |
"Die EUROPlus Garantie gilt in der Bundesrepublik Deutschland und bei allen westlich angrenzenden EU-Ländern sowie vorübergehenden Fahrten (max. 6 Wochen) in Europa." Detta stycke tog jag från www.bmw.de. Jag kan inte tyska så bra men står det inte att garantin gäller maximalt 6 veckor i angränsande EU-länder. Någon med bättre tyskakunskaper kanske kan hjälpa till. |
Scheckheft |
Hej, med sex veckor avses tillfälliga resor under nyss nämnda period. /Scheckheft ______________ Länk |
|
Alltså gäller Europlus inom hela EU....jag är väl hygglig på tyska, men står säkert i skuggan av Scheckheft....:-) /Simon |
|
Conny Sonnysson |
Om Euro-Plus gäller i hela EU, så är det ju lite konstigt att bmw-återförsäljaren i Tyskland säger att man måste bo i Tyskland. Just den säljaren kanske inte hade någon koll iofs. |
|
Jag har pratat med företaget "Euro-plus garantie" i Tyskland. De sa att försäkringen bara gäller för tyska medborgare, och texten ovan om Europa gäller när tysken åker i Europa. Jag använde detta som ett argument att pruta eftersom deras erbjudande var sämre för mig. Fick ner priset 500 Euro. Hälsningar Anders |
|
Kreuzspeiche |
Köpte 2 års Euro-Plus till min M5. När någonting krånglade, åkte jag bara till Tyskland för rep. |
|
Jag pratade precis med min säljare i Tyskland angående pixelfel, det skulle absolut innefattas av min europlus garanti iaf. så det är nog bullshit att man måste vara tysk. Passar på att ställa en fråga (om trådskaparen ursäktar). Är det enklast att åka till Tyskland och utnyttja sin europlus, eller att göra reparationen här i Sverige och sedan försöka få tyskarna att betala? (Bor i Malmö så det är inte så långt direkt). |
|
andha45 |
Jag har utnyttjat EuroPlus massa gånger i Sverige, på tyskinköpt bil, inga problem alls, samt ringt åt mig och mina kolleger, bl a för pixelfel, trasig oljepump, kylare... de är mkt hjälpsamma i Tyskland, man skickar dit kvittot så kommer pengarna efter några dagar. PH |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.