AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.510

Modifikationer M-roadster/coupé

Sida 3 av 4
Mr Hamann
YES PLEASE säger jag om den!!!

// Mr Hamann
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Och jag som trodde jag hade vilda planer!
Vilken jäkla bil!
Nu finns det snart inga original M coupeer kvar, kanske ska spara min som original för att sticka ut!

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Den var inte illa. Blir säkerligen giftig på bana! Tycker dock att en original M coupe är snyggast, sen kan man ändra en del under skalet om man känner för men annars så behåll den original säger jag.
kj
72
kjelle23
Z3 roadster-98
320 touring-89
Mr Hamann
Var får jag tag på kromade handtag?

MVH
Kjelle
Mr Hamann
Kolla här på Njoydesign: Länk

De kanske har.

// Mr Hamann
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Hmmm, jag känner att jag snart måste köpa mig en Coupé också, så att åtminstone en förblir i orginalskick....... Det var nära en gång till sambon, Men nära gasar ingen M-bil.....

/orginalfreaket (Beppo)

Mr Hamann
Beppo: Du vet vad som gäller nästa år! Sida vid sida på Kjula! ;)

// Mr Hamann
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Jag vet hur Larson kör, och enligt sägnen ska du vara ännu värre.....om det nu är möjligt?!?!?

Jag ser redan fram mot våren. Det har ju varit lite dåligt med träffar för min del, speciellt med tanke på att jag haft min bil i två år nu.

Men va fan, nu är jag ju off-topic igen.....Sorry Z-bröder!

/B

Mr Hamann
Beppo: 2 ÅR!!! Vart har du hållit hus? Jag såg din bil första gången i somras utanför ditt jobb. Har inte sett den innan det.

Jaså, du tror jag kör värre än Larson? Hmm, vem vet, vem vet! :)

Du får väl modda din kärra under huven lite? Har du ställt av än förresten? :)

// Mr Hamann
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Japp, ställde av den idag på nyårsafton! Jag har ju mest kört runt E-tuna trakten så har du inte sett mig där under 2002 eller 2003 så har du inte kört tillräckligt med bil....;)
2002 körde jag ungefär 1500 mil med bilen, det vart lite snålare i år. Men det har varit kanon sommrar bägge åren. Can´t wait.....

Modda under huven?!?! Behövs inte. Min bil väger ju mindre än din i a f.... ;)

/B

kj
72
kjelle23
Z3 roadster-98
320 touring-89
Mr Hamann
Tack! De hade inga dörrhandtag men de hade kromad grill.

MVH
Kjelle
Mr Hamann
Beppo: Kan bero på att jag kör osynligt ibland, dvs. så fort så ingen hinner se mig! :) Din väger mindre ja... hmmm, kan ju bli en riktigt trevlig "match" på Kjula nästa år! :)

kjelle23: Nemas problemas! Hoppas du hittar handtagen. Jag tror att de finns hos BMW = Inte gratis.

// Mr Hamann
Inte heller M roadster direkt, men men..
Modifieringar på min är hemmabyggda störtbågar.. Först gjorde farsan ett par men dom blev grymmt fula.. Men de jag har nu har en polare till farsan svetsat ihop, och jag tycker de ser helt okej ut, men kanske lite konstigt ut där de fäster.. Kanske kan fixa några bilder snart..

Tänkte lacka bromsoken (röda) i samband med att sommarfälg/däck åker på senare i vår.. Någon som vet vart jag kan beställa färg?? Och sen blir det nog ögonlock efter besiktningen..

//Svebba
BMW Z Power
Men är det ingen som bytt ljus på bilen? Tycker alltid de är i sämsta laget, och med så många entusiaster som här, borde väl någon ha lösning på problemet..
Kan tänka mig både starkare lampor eller annat, men kanske även xenon- paket fungerar. Har läst om flera som gjort den konverteringen i USA. Ingen här?

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
mbolo: Tycker du halv- och helljuset är dåligt? Jag tycker faktiskt det är grymt bra, var ute flera nätter i somras och körde på regnvåta vägar nere i Halland, inga som helst problem. Kör med originallampor.

Ang. xenonkonvertering, "modano" här på forumet har gjort det på sin M Roadster '97 tror jag!

/Masten

"En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera"
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Jag ställer mig också förvånad till att lyset skulle vara dåligt?!? Min Audi A3 däremot verkar ha värmeljus bakom strålkastarglasen......

Hmm, kanske borde kolla linserna (på ögonen alltså), för mina lampor tycker jag verkar lite trötta under mörkerkörning.. Lampglasen är perfekta så jag vet inte vad annars det kan vara.. Inbillning?

Helljuset fungerar bra tycker jag, men jag hade gärna sett lite kraftigare ljus på halvljuset. Eller också är det väl åldern som börjar ta ut sin rätt ;)

Nåja, ingen som bytt till några starkare/vitare lampor på sistone då?

M Coupe
Mr Hamann
Nope, men jag har blivit erbjuden Bi-Xenon för 5500 :-. Ganska billigt tror jag.

// Mr Hamann
Mr. Hamann:
det låter ju alldeles förträffligt. Genom vilka? Är väldigt intresserad så kan du tipsa mig om vart jag skall vända mig vore jag vädligt tacksam..

M Coupe
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Japp, dessutom skulle det bli rätt snyggt med bi-xenon lampor på våra bilar. Så Mr Hamann: Vart blev du erbjuden detta?

/B

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.