|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Så fel man kan minnas, tur att jag aldrig behövt vittna... eller vänta det har jag ju gjort... 2 gånger oxå när jag tänker efter... får nog försöka hitta någon form av hjärnbooster... eller börjar jag bli gammal? ... var 17 lade jag huvudet nu då... Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
Det där reportaget i Fråga Olle eller LOK missade jag, var det något att se? Någon som har det som en filmsnutt i datorn? /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
modano |
kromade njurar, hardtop, lackerade handtag (i bilens färg), xenonlysen, raceluftfilter, BBS RK2 Splittfälgar i 18" och snart hoppas jag även på en liten manick det står ESS på och sedan även Supersprints avgassystem med 4x90 mm utblås !!!... ;) ----- det finns bilar... men som tur är så finns det också BMW... |
|
Tyler: jag diggade hur du snäste åt programledar-Martin med "den drar din Boxter hur lätt som helst" när han ifrågasatte M Coupen... Man såg hur den sved!! :-) _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
modano: det står inte ESS på min...Asken har nog fått en speciallare (jag antar att du syftar på etiketen i Askens reportage) _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Modano: Hmm! din bil låter ju riktigt intressant, du har inga bilder på den?? Är du skygg eller får man se dig på några träffar fram över???? Var på Mantorp i helgen och hade skitkul, körde ifrån en E46 M3, vi racade i flera varv innan jag till slut kunde gå förbi honom på den långa rakan (trodde hans några extra hästar skulle ge honom fördel på just rakan!) Sen höll jag dock på att fronta ett räcke då jag fick duktig sladd ut på start/målrakan, jag parerade sladden och stannade ca en meter från räcket, längs med räcket. Försökte även dra mot en 911 turbo av senaste årgång på motorvägen hem, vi började vid ca 90km/h och vid 230 tyckte jag det gick fort nog + att Porschen från första stund långsamt hade ökat avståndet mellan oss (till min nackdel!). Kanske hade varit vågot för er med respirator (Modano och Z3c 4 ever). Jag menar Porschen hade ju andningshjälp! /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
om asken kan köra ifrån en Porsche så kan väl jag oxå ;-) I alla fall Boxter S är det inga problem med vinka åt i bakspegeln...men ny 911 är ju brutal med sin turbo. Min vrid kombinerad med vikten borde ge juste fördel i axelerationen men jag tror att 911 får en klar fördel med topfarten... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
modano |
tjena grabbar.. någon andningshjälp har jag ännu inte i bilen.. har blivit erbjuden ett prototypsystem frånn ESS för utvärdering (dom har inget färdigt för M-roadster ännu) men tycker prislappen ligger lite väl högt... *suck* Ni andra som har turbo/kompressor vart har ni fått tag på era system? Mycket intresserad!! Bilder ligger ute här på BMW Power tror jag.. ska kontrollera detta... mvh ----- det finns bilar... men som tur är så finns det också BMW... |
modano |
jodå bilder finnes på min bil.. kolla här så ser ni fälgar + Hamanns ögonlock.. Länk en av mekarna på jobbet tyckte inte att ögonlocken syntes på min bil men så ställde vi en annan roadster jämte... det såg direkt ut att saknas något på den andre...! är det inte så styling ska vara? på gränsen till så diskret så man knappt kan ana modifikation tills det kommer en "likadan" bil jämte... den man ägger ögonen på är då... ;) mvh ----- det finns bilar... men som tur är så finns det också BMW... |
|
ha! då sitter det en spoilerläpp från folger på min bil sedan igår kväll!!! grymmt snyggt. Ni som tycke att det kan vara för vulgo kan vara lugna , det är hur diskrett som helst! Men bilen får en agresiv look och ser lägre ut oxå. Mycket nice touch med ett extra luftintag i miten på läppen. Bilder kommer snart. (ska bara byta mätartavlor till blåa och fixa kromrand på baklyktor, då plåtar jag rubbet) _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
Mr Hamann |
Z3c 4 ever, hur gjorde du för att på enklast sätt få bort gälarna? Min bil ska stripas så gälarna måste tillfälligt bort! Har sett att det sitter några "plastknäppen" där gälarna sitter men är inte riktigt säker på hur jag ska "bryta" (om det är rätt tillvägagångssätt förstås)? // Mr Hamann |
|
Mr Hamann: Kolla på den här länken, där står hur du får loss gälarna: Länk /Masten "The only reason to buy a 2.8 and not an M is that you want to keep your driving license" |
|
|
Mr Hamann Det låter som du har gjort en hel del under "vintern" med din bil och då har vintern bara börjat än. Jag vill se bilder, NEJ! jag kan inte vänta till i vår. VILL NU!!!! Har du fått spons eller är det ur egen ficka???? Jag har själv vilda ideer för min bil men alla pengar går just nu till vårt nyköpta hus, så bilbygget står stilla. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
Mr Hamann |
ThaMaztr: Thanks! Ska kika bums! :) z3mpower: Jo, har en del inhandlat och på G. Bilder kommer!!! Jag lovar att maila dig när den börjar "ta form". Än så länge är det ur egen ficka (puuh), men har ett riktigt bra sponsavtal på G. Saken är den att det blir riktigt svindyrt ändå så jag vet inte om jag kommer att ha råd med det. :/ Men vi får se... // Mr Hamann |
Mr Hamann |
Faan, jag måste vara dum i huvet! Jag menade hur man får bort NJURARNA, inget annat! // Mr Hamann |
|
Mr Hamann: Då provar du detta istället: Länk :) /Masten "The only reason to buy a 2.8 and not an M is that you want to keep your driving license" |
|
|
Vad tror ni om kromade dörrhandtag+gallret i njurarna på min bil? (ljusblå med kromade gälar) MVH Kjelle |
|
Mr Hamann |
ThaMaztr: Thanks! Nu är det bara att strika då! :) kjelle23: Jag har kromade handtag på min M-Coupe och det gör väldans mycket för utseendet från sidan och så. Mucho nice, go for it! // Mr Hamann |
Mr Hamann |
z3mpower: You´ve got mail! // Mr Hamann |
|
Här kan ni läsa lite om en kompis modifieringar av sin M Coupé. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.