|
|
|
|---|---|
|
HEJ Tror jag har en vacuum läcka nånstans i insuget! För när motorn e kall ligger tomgången på 2500varv å när den e varm på vanliga 900varv! Enligt laddtrycksmätaren så ligger vacuumet på -0.2bar å det skall väll vara -0.6bar! Vacuumet liggar på samma (-0.2bar) både när jag kör sugmotor å överladdat! Har bytt varenda slang på sugsidan! Kan det vara en insugspackning?? elle skall det vara såhär?? Borde det inte läcka ut en jädra massa laddtryck när jag laddar på för fullt!! Kan tillägga att jag inte får upp mer laddtryck änn 0.7bar!! å då har jag inte ens wg inkopplad!! Börjar bli tokig på detta!! nån kunnig hjälp!! mvh | |
|
Kan vara den temostatstyrda tilluftssliden som sitter under insugsröret! kläm slangen som går upp till trotelhuset med exempelvis en liten tving. Det sägs att man kan spåra vakumläkor genom att spruta startgas på detaljer som man mistänker läker. Vad har du för turbo den kanke inte orkar mer. Länk |
|
|
Kör me en garret t3!! PÅ SAABAR brukar den ju kunna ladda mer har jag för mig!! men i och me att vacuumet ligger på -0.2bar å skall väll ligga på -0.6bar borde det ju vara ganska stor läcka elle?? mvh |
|
|
Prova först att klämma slangen som jag skrev tidigare. Har nämligen haft samma problem. Länk |
|
|
Skall prova det imorrn!! tackar för svaret! mvh |
|
|
Spreya med lite stargas över slangarna. //Ticco Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.