AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
322

Problem med växellådan!

in
124
insomniac
323i Exclusive -86
När jag öppnade bildörren idag och la i ettan hördes ett klickande ljud underifrån bilen, det klickade på alla andra växlar oxå. Det lät lite som en fjäder.
Jag har inte tänkt på det förut men tror inte det ska låta så. Sen så är ettan mycket svår att lägga i om man inte står still med bilen. Samt att växelspaken är lite sladdrig med växlarna i.
Är den död??? Vad är fel???
Tack.
Jag tror det ska låta så;)

Ettan ska vara trög att få i när man åker.
in
124
insomniac
323i Exclusive -86
Jahopp det va ju skönt att höra, jag börjar bli paranoid vad gäller min bil buhahahaa!!!!

Är du säker på att det ska låta så??? Det lät ganska högt... sladdrigheten beror nog på bussningarna, eller??? backen går i konsolen.
hehe:)
Ja det klickar rätt högt. Det är väl dreven som slår ihop gissar jag.

Troligen är det bussningarna.
Men jag tror nästan min tar i konsolen, lite osäker, och den är inte sladdrig i spaken.
in
124
insomniac
323i Exclusive -86
Bussningarna har väl inget och göra med om spaken tar i konsollen eller?????
ant
jo spakens "ledkula" sitter i en "bussningskopp" ganska vanligt att den är sliten. lyft på damasken så ser du "koppen". om den är för sltien så kan spaken ta i konsollen.
billig att byta tror jag betalade runt 50 kronor för min på bmw.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
in
124
insomniac
323i Exclusive -86
Okej... Åter till försa frågan, ska det verkligen smälla o klonka när man växlar???
in
124
insomniac
323i Exclusive -86
.........somebody?
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Japp, det låter så. Inget fel på lådan. Jag bytte nyligen till ATF-olja i lådan och då blev ettan lättare att få i. Var väldigt trög förut.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.