|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
för er med motorras det finns ett företag i tyskland som tar emot er gammla motor o ger er en inbytesmotor med 6mån garanti jag kan kolla in de o återkomma om det finns intresse |
|
|
Kevin M_Roadster: Det vore väldigt tacksamt om du kunde kolla det! det som är intressant är ju priset och hur mycket som är renoverat på inbytesmotorn. Ställde du ut din HAMANN på Elmia? Den va jäligt FET. -=Inget Pys Bara Mys=- |
|
|
Ni som fått motorras. Har ni varvat era bilar våldsamt eller missat en vxl eller har det bara hänt vid vardags körning?? Är alla era bilar trimmade på nåt sätt?? FD M3 med köhlertrim som rullar än idag NU 540ia -96 men småsugen på en M3a igen men man börjar undra om det finns nå fräcsha kvar..kanske skulle man handla sig en 330d och tanka finne diesel för 3.5kr litern och se glad ut =) V8? Ja tack!! |
|
|
min rasade när jag drog ur den på 4an ca 6000rpm tycker dessa maskiner borde hålla för sådan körning dom är ju bygda för de (letar motor) RObban 270kmh (nu mer 20 på cyckel) |
|
|
Vad kostar det att renovera egentligen? 6st smidda högkompskolvar borde ligga på ca 15´. Packningssats ca5´, borrning 2´, 4 ventiler ca 2´, riva nya säten i toppen och trycktesta ca 3´, lager ca 2´. Totalt ca 29000:-. Har säkert missat någonting men 30000-35000:- kommer man rätt långt med och då har man en maskin som man vet är nyrenoverad och med värre kolvar. Kan inte det vara ett vettigt alternativ? MVH Jonas |
|
|
när min rasade fick ja offert på 99000 på renovering... så ja slängde i en importmotor... 40000 inkl frakt, jobb o service... M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
300+: Var köpte du motorn? Kevin M-raodster: Vad heter företaget? |
|
|
måste ha nytt block osso då det gick hål i mitt kollade med bildelsimporten Uppsala dom sa att det skulle gå på ca 50k:- att renovera han rekomenderade mej att satsa på en beggad motor RObban 270kmh (nu mer 20 på cyckel) |
|
|
En kille på forumet smällde sin M3 och vet inte hur motorn är på den. Bilen hamnade hos Signalen i Mönsterås tror jag. Det var en 3,0:a men jag vet inte vilken årsmodell. Kanske kan vara värt att ringa till dom och kolla ifall de har motorn kvar. Vet inte om bilen kommit dit ännu, men jag tror det... /Kidde Äkta körglädje finner man i en BMW... |
|
| Fan.... efter att ha läst detta så vågar man väl inte varva över 4000 varv.... :-/ | |
|
Tobbe_M3: Är det Daniels gamla M3 Köhler du köpte? En svart med kolfiberbox och andra kammar? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Bumber: Jo det var det! Känner du honom? han är inte min favorit längre om man säger så! Känner du till nåt om bilen, jag har inte ens fått köra den med trimmet på, både motorn och bakaxeln rasade innan jag han besiktiga bilen. -=Inget Pys Bara Mys=- |
|
|
Tjenare igen. Nopes, känner inte honom förutom att vi hade lite mailkontakt. Däremot så känner jag igen bilens förra ägare lite bättre, Rafael som finns här på forumet. Bilen var till salu ett bra tag och det kanske fanns en och annan anledning till det. Hann du köra med bilen så pass mkt att du märkte hur mycket det drog per mil? Har varit lite vanostrubbel med den bilen enligt Köhler när jag pratade med honom. Om jag inte minns fel så är bakaxeln bytt på den bilen en gång tidigare också. Hoppas det löser sig med bilen. Det är en fin bil bara man får den att gå igen. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Tobbe hur har det gått med din motor jag va utomlands o därför kunde inte svara visst va M.roadstern fin |
|
|
Det har inte hänt så mycket letar ny motor! Vad hette det där företaget i Tyskland? -=Inget Pys Bara Mys=- |
|
|
Det finns 2st 3,0 M3 motorer till salu på www.bildelsbasen.se en på 13 711 mil och en på 11 329 mil så ring och kolla där Lycka till |
|
M3-Mackan |
Skrotarna begärde ca 22 000:- för 3,0ans M3 motor i höstas. -Mackan- |
| Ägde den bilen 1998-2000, helfrisk när jag sålde den, men sedan fick den gå på strippen myyyycket i Malmö ung entusiastisk förare, pratade lite med Daniel som hade bilen förra året, han var nog inte så snäll mot den han heller. Det mesta verkar numera vara ganska slut på bilen. Du har inte funderat på att köpa en beg 540 motor istället och slänga i den? Både billigare och roligare :) Men om jag varit i dina kläder hade jag nog tagit förlusten och sålt bilen i delar. | |
|
Var det du som plöjde ner pengar på bilen med Köhler trim, H&R väghållningssats och Ac-Schnitzer fälgar? eller va det Rafko? Det är ju lite synd att man inte provkörde fler M3:or så man kunde ha lite att jämföra med, men när jag körde mina 35mil så kändes han inte helt slut efter mina mått mätta men det är iofs den första riktiga prestanda bil jag har ägt. Har kört GSi 16V innan i 4år . Att hitta en M3:a som inte har gasats med borde väl va rätt svårt vem köper en sån utan att vilja gasa. Ps. Daniel verkade inte va den typen som misshandlar sina bilar körmässigt, Du skulle sett hans min när jag tog över bilen och körde iväg på fullt häng. -=Inget Pys Bara Mys=- |
|
|
Ja en del av det Enl uppgift satt det andra kammar i när jag köpte bilen. Det jag satte i var väghållningen, kolfiberburken, "sport" katalysatorer, Hamannavgas, elektronik omprogrammeringen, ny framruta, nya lampor, omlack, takvinge och ögonlock, hade M kontur fälgar på den. Vad som verkligen hänt bilen sedan jag sålde den kan jag inte svara på, men såg den som sagt ofta på strippen i Malmö..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.