|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada M3 piloter... Här har ni en ledsen M3 ägare. Var ute och körde en sväng på Lunch rasten för två veckor sen, Vad händer då..jo RASSEL...kopplade ur direkt.. tänkte (CENSUR) Det här va på torsdagen... Hämtade bilen från verkstaden på tisdagen.. För att bakväxeln hade rasat ( Beställde ny från Tyskland á 15000:- ).... Så ja blir snart ruinerad.. Har haft bilen i 1 1/2 månad och har kört 35 mil med den.. Någon som har varit med om något liknande?? Ja körde lungt när detta hände.. För man skulle köra in bakväxeln 50mil typ.. Det är stopp i maskin, Bilen går ej att rulla med växel i .. Jag har tagit bort ventilkåpan och kamaxeln för insug rör sig inte när man puttar på bilen.... Fråga: Hur mycket brukar gå sönder när sånt här inträffar? Vad kan det kosta? Nån sa att bara en ventil kostar 450:- Mvh Vill köra M3 snart.... | |
| avgassidan rör sig, men inte insug? | |
|
Går motorn att dra runt för hand med växeln i friläge? |
|
|
Tycker synd om dig grabben!! Man ska passa sig för "preppade" bilar. Bättre att köpa en orginal och fixa det själv. Då får man en bil som håller mer än ett par månader (förmodligen) No turbo shit, just real power! Länk |
|
|
Ja har inte provat att dra runt den för hand än.. Men ja ska ta bort tändstiften imorgon o gå in med fiberoptik.. Då borde man se vad som e knas...? -=Inget Pys Bara Mys=- |
|
|
går inte motorn runt på startmotorn heller??????????? Eller e de bara bilen som inte rullar???????? Stjärnan under huven... |
|
|
Det var totalmos i 6:ans cylinder, det gick inte komma ner n med fiberoptiken men tändstiftet avslöjade rätt tydligt. men det va rätt häftigt att se i dom andra cylindrarna, Spelar väl ingen större roll att resten såg fint ut, Jag antar att det inte är ekonomiskt försvarbart att renovera?. "Snyft" Någon som har en motor att sälja???????? -=Inget Pys Bara Mys=- |
|
| Tobbe M3: Jag lider med dig. Har tvärr ingen motor att sälja, men jag köper din skurna motor. Borde gå att få tag i nån beggad M3 3,0:a till rätt pengar. Maila mig på:estorilmongo@hotmail.com om du vill sälja den. | |
|
Jag hade tänkt att ha kvar den som reservdelsmotor. Men vad kan jag få om jag säljer den??? Det sitter dock köhler kammar i den som jag ska ha till nästa motor. Men ge mig ett BUD. -=Inget Pys Bara Mys=- |
|
| Tyvärr så får man ju inte så mycket för en skuren M3 3,0:a, sen beror det ju på hur mycket som är trasigt. Du skrev ju att det var totalmos i 6:ans cyl, det var alltså kolv + stake som gått? Ventilsallad? Skulle iofs behöva ett blosk + lite till, kammarna kan du ju behålla. Jag har kammar så det räcker..... Vad kan DU tänka dig för ett pris utan kammar? K. | |
|
Tobbe_M3: Kan kanske hjälpa dig med motor om du är intresserad. |
|
M3-Mackan |
Lider med dig Tobbe. Precis samma sak hände för mig förra sommaren, hål i kolven sönderslagnaventiler mm på 6ans cylinder. Ring runt och hör på bilskrotarna om du ska köpa en beggad motor. Dem brukar ligga på 22´ :- har man lite flyt som jag så hittar man en utan grenrör och kan få den billigare. Lycka till!! Kan upplysa om att jag sålde min gamla för 3500:- till en mekare på SAAB -Mackan- |
|
Varför inte renovera?? Då vet man sedan att det är i kononskick! Kan vara värt några pengar extra istället för en begagnad. En ny kolv och 4ventiler, kamkedja, drev och inslipning/honing kostar inte mera än en beg motor från en skrot. Det är vad jag hade gjort iaf. M.V.H. |
|
|
Jo om det skulle räcka så är det ju bättre! Men man kan väl inte vara säker på att det inte finns några sprickor nånstans antingen mellan cylindrarna eller i toppen? Är det nån som har renoverat en S50 motor med liknande defekter? Det vore intressant att veta hur det brukar slå sig! Jag ska nog ta bort toppen så småningom " Det spelar ju ingen större roll att man inte har en aning om hur man sätter ihop den och ställer in den om det ändå är paj" -=Inget Pys Bara Mys=- |
|
|
Tobbe_M3: jag tycker synd om dig.. Det kan inte vara roligt.. =( Har du bilder på bilen ?? Det kan ju inte vara allt för många som är preppade av Köhler.. |
|
RafkoM3 |
hmm, renovera en S50 motor är hmm, MYCKET dyrt. Speciellt om du har smällt ventiler och diverse annat tråkigt. Bättre att köpa en begagnad och montera in i bilen. /M3 E30(TIC) Länk |
|
Mik3: Vad kan du fixa för motor.. År, Pris, Mil, SKICK... Ja är intresserad... -=Inget Pys Bara Mys=- |
|
|
Det är från en -94 som gått 14500. Har en köpare på den imorrn. Men blir det inte av så har du möjlighet att köpa den för samma slant 17000. No turbo shit, just real power! |
|
|
Mik3: Blev motorn såld? Vill egentligen ha en som inte rullat så långt "min hade rullat 14525 mil" men är skicket rätt så kan det va intressant, Var finns den i vårt avlånga land? -=Inget Pys Bara Mys=- |
|
|
Tobbe_M3: Den finns kvar fortfarande, Ring mig på 073-9365065 för mer info. No turbo shit, just real power! |
|
|
Tja Tobbe samma sak hände mej för några dagar sen total ras ,, två vevstakr ut igenom blocket var det på min... så jag letar också efter en motor så om du hittar två så säg till RObban 270kmh (nu mer 20 på cyckel) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.