|
|
|
|---|---|
|
Vet någon vilken bil av en 750i och M5 3,6 som är snabbast? 750:in får lite problem från 0-100km/h, men 750:in har en bättre bakaxel som är byggd så att den ska gå fortare när man är uppe i fart. Skulle vara intressant att få veta. //Schnitzer | |
Baronen |
Hej! hoppas att ett svar kan vara intressant även på ett gammalt inlägg... Hade både en 750,ial e 32, samt en 3,6 e34 samtidigt och var ju tvungen att testa dessa. Avsatte en sträcka och provade med stillastående start och fann att 750:n hann upp i c:a 220 km/h mot M 5:s dryga 210 km/h, iofs med relativt lugna växlingar men man fick ju pina`n rätt bra mot 750:n som levde mest på vridet. Så köp en 750, jag sålde min å dä ångrar jag djupt... Fredrik |
|
Var den 750:in som du hade trimmad? //Schnitzer |
|
intemartin |
har prövat mot en kompis M5 en 89a med 3.6 motorn tyckte det gick jämt upp ungefär i början tack hans iväg fortare men vid 180-190 var jag ifatt. Förbi var jag väl vid 210, när fartspärren gjorde sig påmind var jag väl 25-30 meter framför. prövat mot en M5 med 3.8motorn hmm det var inte lönt. martin_750 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.