|
|
|
|---|---|
|
jag har kollat på en 320 -85 med en 89as 525motor i. motorn och växellåda funkar klockrent. lite ytrost i listen ovanför förardörren. samt lite ytrost på den löstagbara "front-delen" under kofångaren. den är dock inte besiktat .. men det enda som behövs för att få igenom den är ny bakaxel (den som sitter på är svetsdiffad) det är även cobra stolar med 4punkts bälten och bur so medföljer. (går väl inte att besikta med bur utan att göra ombesiktning?) motorn är även nyrenoverad för ca 5000mil sen. den har vassare kam och planad top. verkar 20 000kr vettigt för denna? tacksam för svar //Micke | |
|
Jag skulle nog inte köpa den innan den är igenom besiktningen eftersom den aldrig kommer igenom registreringsbesiktningen om de upptäcker att motorn är bytt! (till en annan typ än den som satt i original) 20 000kr verkar i mesta laget för en bil som har så stora behov av modifieringar/reparationer innan den går igenom besiktningen! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
okej. det som kostar egentligen är bakaxeln. bur osv går lätt att plocka ut. däremot så kanske det kommer fram något mer på besiktningen .. den har iallfall gått igenom besiktningen med den här motorn 5 år tidigare. så det borde inte vara några problem. den var inreggad i somras iallfall .. tacksam för mer svar //Micke |
|
| ingen som vet någon 325a som är tillsalu (E30) ? hellst nära norrbotten. som verkar ha rätt pris osv.. | |
|
Jag skulle ha köpt den direkt om den var fräsch i plåten. Låter inte som det är så mycket rost och det är ovanligt på gamla e30. Visuellt ser man ju inte skillnaden på 2,0 och 2,5 motorn så det är ju bara att köra rakt genom besiktningen. Jag köper gärna buren av dig om den är till salu efter du har köpt den... Stolarna finns det massor av folk som vill ha också, du kan få byta dem mot en komplett inredning med mig om du vill också. 20000:- med de tillbehören är nog ett rimligt pris! Försök pruta till 18000 eller nåt... maila gärna om du köper den, jag letar nämligen bur! johankihl@hotmail.com /Johan Länk Länk |
|
| du kan få köpa bur och fyrpunktsbälten ifall du vill :> men stolarna ska ja ha kvar isåfall :D det är även check kontrol, taklucka, elspeglar å fjärrlarm på den. även en rätt fin vinge :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.