|
|
|
|---|---|
|
Bilen i fråga är en 86:a. För när jag kör den så förstår jag inte motorreportrarna som tydligen skulle ha varit lyriska över dess sportighet. När jag kommer till en uppförsbacke så kan jag inte ens med kickdown få den att acca nämnvärt. Och för er som tänker fråga så är svaret: Nej jag har inte tagit kompressionsprov... än! Men jag är väldigt nyfiken på andra 524 ägares uppfattning av denna bils prestanda. Mvh Glenn | |
|
Vet en som har kört en likadan bil med turbon etc på max... den fick lida pin den bilen, och den gick hyffsat snabbt sägs det! Nu har de visst rullat närmare 40000mil och framförs av ett äldre par.. utan nå problem, så hållbara motorer är det iaf!! |
|
|
Körde en kompis 524 för några år sedan, 115hk vill jag minnas. Den var superkul! Inte alls så "trög" som 525 tds utan varvvillig och med markerad effektkurva. Spann 1, 2, 3an på grusväg. Tyvärr verkar topparna vara den svaga länken, och i viss mån växellådorna (manuell), kompisen skruvade ihop sin bil från 3 andra... Topparna håller kanske om man är pedantisk med temperaturerna, men de verkar slå sig så fort man ger dem chansen. Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
|
orginal laddtryck är 0.8 bar och effekten kommer vid c:a 2200varv.. när jag sålde min 524 så hadde den gått 50.000 mil och var fortfarande en pigg och trevlig bil en 524 som är frisk skall pinna på rätt bra.. inte så segt som du påstår..då är nånting galet jag kan hålla med om att växelådorna håller dåligt.. men därimot toppen hadde jag alldrig nå´t problem med.. //Dogge |
|
|
Dogge, vad drar din 525:a ? Tycker du också att den är lite känslig precis när man skall iväg på ettan, lätt att få kärringstopp? Blir det bättre om man chippar? Vorsprang dürch Wirkungsgrad. |
|
|
topparna på på dessa moddeler är ettt vanligt fel, otroligt kännsliga för värme, så att hålla koll på glykolen mm är ett tips då toppen oftast sprcker mellab ventilerna och detta kostar MASSOR med pengar en topp ny ligger på 14,000-16,000kr om du inte lyckas hitta en på skroten som är hel villket är nästan omöjligt. Har själv råkat ut för detta, de var då de på bmw sa att det är ett av de vanligaste felen på dem, hade den turen att jag fick tag på en motor som gått 2000mil för 10,000kr. Joakim Eriksson |
|
|
Har en 524td som gått 50000 mil, varav jag kört dom sista 27000 milen utan några som helst problem. Trots 1 bars laddtryck och påställd pump.(går bra) Till råge på allt så är ca 8000mil med rallybilen på kärran efter. Måste vara en av värdens bästa bilar !!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.