|
|
|
|---|---|
|
Hittade denna BMW 530 -89 på börsen å ja tycker den verkar riktit fräsch! Någon som har varit å tittat på den lr vet något om den? Länk på bö Är det någon som har någon erfarenhet av dessa motorer? är det några standard fel på dom som man ska se upp med?? //John B M W - Do I need to say more! | |
|
det är som med m20 motorn, toppen är känslig för FÖR höga temperaturer (ex. längre kokning osv.) och kammen som kan vara sliten vid ca 25000 mil, men du kan dock köra 10.000 mil till med den utan problem bara du håller service (byter olja ung. varje 1000 mil), om det känns rätt så KÖP Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
En fråga , har den motorn kammremm ??? Jag trodde det var samma typ av maskin som i 535 , fast mindre cylindervolym. För 535 har ju kammkedja! Billy B-10 |
|
| Hehe skulle inte tro att en M30 530 motor har kamrem, (inte V8an heller för den delen). Johnken se upp för sliten kamaxel vilket är ett ärligt fel och hörs ganska enkelt och hörs det inte dvs inga speciella missljud i form av knackningar så har den väldigt många mil kvar att gå men med en mindre knackande kamaxel har den precis som Bmwlover sa runt 10000mils körning kvar om oljan byts i tid. Det andra felet är lösa/uppskruvade banjoskruvar dvs de skruvar som håller oljeröret på plats som skall smörja kamaxeln...detta märker du om du skruvar loss kamkåpan och rycker lite i röret...i värsta fall ligger den redan ner. Andra specifika fel finns nog ej, dvs det vanliga bussningar, hardyskiva osv...men du lär märka vid en provkörning hur bilen beter sig. | |
jocker18@home.se |
var det inte pinsamt lågt miltal på bilen för det priset? WmB SoundZ |
|
Man får tacka för denna information! Men om informationen på den bilen SKULLE stämma så är det väl inget grovt överpris OM bilen e i det skick som man antar för en bil me 13 000mil på mätaren å servicebok, svensksåld och som det lilla man ser på bilen. Bara titta på lyktglasen, ser ju inte ut att vara använda ens! Fast bilsatan har ju gått i Stockholm så man vet ju aldrig... Under är den säkert rosti å jävli... dom har tendens att vara d när man e van norrbottens bilar. Nä vart nämligen bjuden 35 000(!) för min 518i så därför är ja å luskar runt lite om va de blir istället för den! =) //John B M W - Do I need to say more! |
|
| Bilen ser ju ut att vara omlackerad. Lyktorna fram ser nybytta ut, därav glansen. Men ring och hör med säljaren och ta ut ett fax från bilregistret så ser du lite historik och så om bilen. Om allt verkar bra, så åk ner och kolla på bilen. Undersök underredet och motorn noga. | |
|
vad tror ni om priset jag satt på min, är det lagom, eller för mkt eller för lite? Länk /Team valsjö/Möken |
|
|
Visst e d så att den kan vara omlackerad! Det är inge snack om saken. Men de behöver inte vara något negativt tycker jag. Min 518 är också omlackerad -98a och en lack som är 14 år är ju knappast i nyskick så ifall han lackerat om den av det skälet är det inge fel bara det är ett bra jobb. //John B M W - Do I need to say more! |
|
| Håller med Johnken. | |
| Omlackering är bra, det kan dock vara förrädiskt om det gjorts för tex några dar sen. Rosten brukar ju hitta ut efter 1-3 månader. | |
|
Det har skett tre ägarbyten sen annonsen lades in så den är nog redan såld. /T.P. Länk |
|
|
ingen som ville säga nåt om min annons? Kan vara bra att veta... /Team valsjö/Möken |
|
|
asså, syns inte mina inlägg på detta forum? Börja ana oråd, det diskuteras pris på en 530, men närman undrar om sin egen så tystnar allt?!! /Team valsjö/Möken |
|
|
Är väll rätt ok kan ju låtas pruta ner till 30 Fast iofs den har ju gått några avrv runt jorden... Jag skulle ge dig 25 laxar för den om jag hade så många förstås :) |
|
|
avrv=varv |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.