|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har som många andra här på forumet problem med kopplingen i min 540-96 Hartge E39. Den har tagit slut och jag undrar nu om kopplingen från en M5 passar? Om inte, vad skiljer? Motorn har samma vridmoment som M5:an, 500Nm, så man bör väl inte sätta i någon klenare än M5:ans. Mvh Thomas R | |
|
Sachs Performance tryckplattan till M5 passar iallfall vanliga 540. Lamellen dito passade inte (men inte till M5 heller) men du klarar dig med bara tryckplattan och std. lamellen. |
|
|
540iS: Orginal M5-lamell borde väl också ha det "svängda" lamellcentrumet och därmed passa till 540:n ? Tänkte prova med en orginal M5-koppling och ta bort strypventilen på slavcylindern tills vidare, och om det inte håller så får man väl plocka ihop något special till nästa år. En fundering: Någon som har erfarenhet av hur körbar en sinterkoppling är i vanlig trafik ? Läste någonstans att det går att få mera "slir" om man ökar antalet puckar ? Thomas R |
|
|
Hej, eftersom ingen på forumet tycktes veta om M5-kopplingen passar på 540 (båda E39) så kan jag meddela att det gör den. Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.