|
|
|
|---|---|
|
Jag kom i kontakt med en kille som erbjuder sig att hämta hem bilen som jag själv hittat i Tyskland för 1000 £. Det jag skall göra är att berätta var den finns samt betala en handpeng på 1500 £. Vad säger ni, är det värt det, samt att man slipper ödsla minst 1 dag på att åka ner. | |
|
Skall han ha 9000kr för att köra hem bilen? Ingår även besiktning och skrotningsavgift i den summan??? 10 kkr är ungefär vad det kostar att hämta bilen själv inkl resa, boende, avgifter besiktning och skrotningspremie. Kontakta ett transport bolag istället, det finns säkert info om det här i importguiden. Eurotransport tror jag de heter. |
|
|
Han lägger även ut pengar! Sen slipper jag ju ta ledigt från firman. |
|
|
Han lägger även ut pengar! Sen slipper jag ju ta ledigt från firman. |
|
|
Låter dyrt, låter billigare att flyga ned en lördag inte exportregistrera bilen, flyga hem och ta den på en biltransport....eller vad säger ni andra? /Simon |
|
|
Jo, det är för dyrt. Räknade lite på det nu. |
|
|
LME! Du har uttalat dig i tråden "mätare code=00000" Stämmer det att din 97:a ej visar kode 00000, vill du dubbelkolla detta och komma igen och berätta. Du har även fått ett mail i detta ärende från mig, som du ej har svarat på. Kom igen och svara många är nyfikena! mvh BLJ |
|
|
Ja, det stämmer att det inte står 00000. Jag vet till 100% att milen stämmer. |
|
|
LME! Om du har hängt med och läst tråden om Code 00000, så måste du inse att du är rätt unik. Snälla: läs av alla siffror du får och låt oss få veta. mvh BLJ |
|
| Men det är rätt unikt med en BMW som inte är skruvad på mätaren =) | |
|
LME! Om du kollar den sista listan som jag har lagt ut på tråden code 00000 så ser du att alla bilar före 92 har en code som ej är 0, och att alla bilar från 92 med ETT undantag har code 0. Listan omfattar 33 bilar. Sanorlikheten att alla (med ett undantag) fom 92 är skruvade och att alla före 92 ej är skruvade måste vara i det närmaste 0, ellar vad tror du? mvh BLJ |
|
|
Skämt & sido! Jag var ute precis och kollade. FGSTNR: BX30716 K:4812 BMWTNR: 8374336 CI:05 DI:03 BI:08 HW07 SW13 |
|
|
LME! Tack! Nu förstår jag du har en E39, här kommer det andra data när man trycker på testknappen. Du får inte upp texten code i stället får du upp CI, DI, BI vad dessa siffror betyder har jag ingen aning om. mvh BLJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.