|
|
|
|---|---|
| passar en 528 topp på en 535 rakt av? mågon som har en trimmkam till en sådan. eller vet var man kan köpa billiga och bra sådana? den läcker olja typ vid sprängkåpan. kan vara den packboxen vid utgående axeln? | |
|
Mot blocket ska den passa rakt av , vet inte hur det är med övrig utrustning . ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
GLEEEN: Varför skall du ha en 528 topp på en 535?? Jag har funderingar på att göra tvärt om alltså 535 topp på en 528. 535 toppen har väl större ventiler och kanaler?? Jag vet inte hurvida det passar. Allting tar sin tid... |
|
| för jag har en 535a med tickande motor. och kan köpa en 528 topp till ett bra pris. men om den har mindre ventiler så skippar jag nog de. | |
|
Det var en gissning från min sida som jag hoppas att någon som vet kan bekräfta. Allting tar sin tid... |
|
|
Den passar.. Till den "gamla" M30 motorn som satt i E28 har topparna samma reservdelsnummer till 528/535. Ventilerna är lika stora. M30 som satt i E32 och E34 skiljer det lite. mvh Johan |
|
|
Här är en som verkar veta vad han pratar om när det gäller M30-topplock! Länk Technical FAQ Cylinder head Per L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.