|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket skulle jag få för min bil idag om jag valde att sälja tror ni ? Bmw 320i 99 Sedan (150Hk) Komfortpaket + cd växlare, 6300 mil, svensksåld och servad som den ska. Stålblåmet m. svart klädsel... | |
|
Troligen kring 160'-170'... ...snygg färg det där förresten, stålblå, särskilt på E46 |
|
|
Ställde nämligen samma fråga till BMW i Danderyd (han tittade inte på bilen utan jag frågade vad en bil med de fakta som jag skrivit ovan var värd och han sa 140', inbytespris då alltså, ser att de säljer liknande bilar för runt 170-180 i hallarna. Brukar det skilja 20- 30 000 mellan att sälja privat och att byta in den hos bilfirman ? |
|
| Ja, ca 20' är rätt normalt att det skiljer. | |
|
Bra att veta när man har ett restvärde att tänka på också =) Vad kan den va värd om 2 år om man tänker rent hypotetiskt, lär väl ha kört ca 10500 mil vid det laget... Jacky Ickx, såg inte den där kommentaren först angående färgen, håller (självklart) med om det, den är verkligen klockren på E46'an, tror inte det finns nån annan färg som jag tycker är lika passande, men man har ju en viss förkärlek till de attributen som ens egen bil har =) |
|
|
Min uppfattning av prisbilden ser ut så här, för 170 får man en 328 98-99 med en hel del utrustning. Gör man en sökning på börsen så finner man att 320 ligger generellt 20-30 k lägre än 328 av naturliga skäl. så min gissning på din bil är kring 150 tusen. Jag skulle jättegärna vilja att min 328:a var värd kring 190 men så är inte fallet fast att vissa annonsörer verkar tro det. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Vad gäller prisbilden för E46:or mellan 98-99 så tycker jag att det verkar skilja ganska lite i pris mellan 318, 320 och 328. De flesta ligger mellan 150' och 190' mest beroende på miltalet. Motorstorleken verkar konstigt nog ha mindre inverkan på priset. Vet inte riktigt om detta tyder på att 328:orna är undervärderade eller om 318/320 är övervärderade. Möjligen kan det ju vara så att andelen importerade 328:or är högre varför priserna för just denna modell generellt dras ned något. |
|
|
Jacky: ja håller inte riktigt med dig. Möjligt att utgångspriserna är hyfsat lika, men 318, 320 är iaf väldigt mycket mindre eftertraktade än 328 på beg marknaden. de är iaf min uppfattning när ja leta bil i höstas. Tycker dock att 318 samt 320 har väldigt lika pris sättning. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
| Det brukar nästan skilja 30 tusen mellan privat och bilfirma på bilar över 100.000-150.000:- vad jag har sett... | |
|
Som referens kan nämnas att bmw i danderyd har en 320-99 med drygt 6000 mil för 160´. Dom brukar inte direkt slumpa iväg sina bilar, snarare hutlösa priser emellanåt. Med reservation för skicket på den bilen så är det kanske mera lockande än en liknande bil privat för samma peng. Men som sagt, priset på den säger ju inte så mycket om hur den ser ut men dom brukar sällan sälja några rishögar även om mindre fräsha ibland förekommer. |
|
|
Anders: Okej, då var min gissning ovan typ 10 kkr hög för privat då. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.