|
|
|
|---|---|
|
Jag har för närvarande ett riktigt irriterande fel som jag inte lyckas lösa. Rätt som det är får min bil totalflipp i elektroniken som visar sig på följade sätt: OBS! Alla felen uppträder SAMTIDIGT. 1. Blinkers slutar fungera helt, eller börjar blinka efter tio-tjugo sekunder efter att jag fällt spaken i blinkläge. Gäller både höger och vänster. Blinkning sker ryckigt i "otakt". Ibland fortsätter den blinka även när spaken är i mittläge. Irriterande inte minst för medtrafikanter...... 2. NAVI'n/TV'n/BC bootar om ett par gånger för att sen bli vit/grå i displayen. 3. Lampan till höger om volymknappen på radion släcks, men radion fungerar ändå. Dock fungerar inte volymknappen, varken på konsollen eller på ratten. Radion slutar sen fungera lite när den känner för det. 4. Vänster halvljus(xenon) lägger av helt, eller börjar blinka som ett stroboskop...."check lowbeam lights" i checkkontroll. 5. Mittdioden som blinkar när man startar telefonen, blinkar eller lyser konstant, även när jag stänger av telefonen. Telefonen startar av sig själv en minut efter att jag har stängt av den. 6. Helljuset fungerar inte. Indikationen i instrumentbrädan tänds inte heller. 7. Instrumentbelysningen stänger inte av sig när jag stänger av bilen och tar ut nyckeln, förrän efter fem minuter. Dessa fel består ett par dagar, för att helt plötsligt försvinna, och sedan komma tillbaka igen dagen efter. Jag har gått igenom alla kontakter och säkringar, provat att byta mitt sprillans nya batteri mot ett annat, men har inte lyckats identifiera problemet. BMW Malmö(Fosie) har felsökt, men kunde inte hitta felet. Som sagt antingen fungerar allt, eller så kommer alla problemen samtidigt, vilket för mig indikerar att någon central pryl har fått fnatt. Klimatanläggning, instrument och checkkontroll fungerar dock som det skall. Motorn går som en dröm, och lådan växlar som den skall. Någon som har en ANING om vad skall göra? Zigge | |
Lillbjörken |
Låter som ett gjordfel lr ett strömförsörjnings relä till ett styrdon som har lite deffus funktion.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.