|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag tänkte höra vilka företag, förbund och liknande som ni vet har avtal med BMW om rabatter vid inköp av ny bil. Har själv sett att Maskinenteprenörerna har 10%, SRF 11% som företagsbil och 8% som privatbil samt att DHR också har avtal men står ej hur mkt. Vilka andra vet ni om?? | |
| Jag har för mig att jag har 8% genom ibm på nya bilar, lite osäker dock, längesen jag kollade upp det... | |
|
Själv fick jag 18% rabatt fast å andra sidan så känner jag ägaren av BMW i Västmanland. /D |
|
|
dominik: Kanske skall låta dig förhandla åt mig när jag skall beställa nybilen;-) |
|
Buspelle |
Avtalsrabatter ger vanligen 8% om köparen är privatperson och kring 10% om köparen är ett företag. |
| Det verkar alltså som man bör kunna få minst 8% rabatt om man köper ny BMW, men 10-11% om köparen är ett företag. Man borde då i princip kunna utnyttja sitt eget företag till att köpa bilen med den högre rabatten och sedan sälja den till sig själv för samma pris = man får den höga rabatten som privatperson! Ngn ide hur man lyckas få den högre rabatten till sitt företag? Måste man köpa många bilar, eller??? | |
Buspelle |
Företag som har lite större vagnparker kan träffa ett eget avtal med en billeverantör, men det vanligaste är nog att det är olika branschorganisationer typ Fastighetsägarföreningen o d som träffar avtal för sina medelmsföretags räkning och då med flera olika billeverantörer där rabatterna kan varierara. BMW brukar inte ge de bästa rabatterna. |
|
buspelle: Vet du hur mkt rabatt fastighetsägarföreningen har. Äger fastighet, så jag borde kunna gå med där! |
|
|
Senast det var aktuellt med ny bil för mig (c:a 2 år sedan) hade jag knappt 10% rabatt genom att mitt företag hade ramavtal tecknat med BMW. Det krävde intyg från arbetsgivaren att bilen skulle användas i tjänsten. BMW Sverige och Åf:en delade rabatten. Dessutom hade min fru ytterligare 1% högre rabatt via sitt företag (liten lokal firma) på BMW, endast i Solna. Så det finns olika rabatter att få som är tecknade mellan företag och BMW. /Mats |
|
Buspelle |
oreo: Vet inte exakt vilka fastighetsägarföreningens rabatter är idag, men 2000 var det 8 % vid privatköp och 10 % vid företagsköp. Det finns en person som sköter bilavtalen på Fastighetsägarföreningen som du kan ringa. Minns inte namnet men ring växeln och säg att det gäller bilköp så kommer du rätt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.