|
|
|
|---|---|
|
Vad kostar det att byta pumpen i motorn? diesel | |
|
hmm. Farsan råkade ut för detta problemet 1999 med sin f.d 525tds och då kostade det 14000 för själva pumpen + rep.kostnad. Låter jälvligt dyrt, men det är vad han påstår. //Tomas M 518iS -88 |
|
|
Hör med CarClinic i Mora om de kan laga den. När min läckte kunde BMW endast byta pump för ca 15000:- Men jag fick den lagad för lite under 4000:- med arbete och packningar. Jag beställde tid och skickade dit tjejjen så gjorde de reparationen under dagen. //Stefan |
|
|
Vad är det för problem med pumpen ? Om den läcker har jag en vän som kan fixa det för ca1500:- Om du gör det själv så har jag packningssatser att sälja. Ca 250-500 beroende på åm. OO=00=OO /F.Nilsson. BMW CS:2303 |
|
|
Pumpen läcker inte är slut. diesel |
|
|
Gör så här. Ring till Vege motorer (042-164245) i helsingborg och beställ en utbytespump, kostar 6900:- +moms ca:8600 nånting + pant på den gamla pumpen, men panten får man tillbaka när man returerar den gamla. beställ sedan tid hos någon lokal bmw-verkstad eller annan som är duktig på det där. Så gjorde jag och slutkostnaden blev ca:10330kr monterat och körklart. utbytes eller original är ingen skillnad som betyder nåt. däremot priset. Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.