|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är spekulant på en Sverige byggd E23á(Jarls) basrad på en 735á, M5 motor, sportlåda, diff, Alpina hjulställ och fälgar osv, Verkar vara i bruksskick. Tycker ni att detta är en bil att satsa på? är den intressant att bevara eller är det en "donatorbil"?? Motorn är en 10000 milad -90 på 330 hk och bilen är typad och certad som den står i Sverige !. tyck till,,begärt pris 40.000:- /Mvh Per | |
|
Låter som en bil att ha roligt med. E23:an är ju dessutom mycket läcker! Ang. priset så är det svårt att uttala sig utan att ha sett bilen men kom ihåg: begärt pris är alltid överpris... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Jag tycker att det låter som en enormt rolig bil. Om den är i hyggligt skick så är det väl bara att slå till. Den kan ju inte vara tråkig. MVH Morgan. Länk |
|
|
Per: Om du inte köper den, så får du jättegärna tipsa mig om den. Jag är ju stor E23 och Alpinafantast, så även om du inte tycker den är värd att köpa och göra vid, så kan jag nog tänka mig att ta mig an den. Maila gärna en länk eller info till petter@eskimo.se så blir jag jätteglad! :) |
|
|
Hej! jag hoppas åka och titta på den i morgon och rapporterar direkt vad jag tyckte och naturligtvis fixar jag kontakten till säljaren om jag inte slår till :-) ! Hur är det egentligen, en Alpina av denna modell byggdes inte av Alpina själva, eller hur var det ?? Denna bilen har tydligen varit fullt Alpina stripad men saknar nu dessa!. Om jag köper den vill jag ha på dessa.. finns de att få tag i och behöver man ta lån för att kunna köpa dem i så fall?? /Mvh Per |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Alltså, jag ringde ägaren för ett år sedan, bilen är säkert välbyggd men att det inte är en original Alpina motor i den gör mig ointresserad, hade det varit en äkta Alpina hade den nog varit dyrare också... / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
Hej! Ja det klart att en orginal Alpina hade varit dyrare men är det inte skaåliga grejor i den ändå ?. Det är väl orginalfreaken som backar för en sådan här bil men det verkar ju inte saknas intresse bland läsarna här på forumet ! Vad fick du för intryck i övrigt och var bilen till salu då också eller du hittade bara den av en slump? Tappade du intresset enkom för att det inte är en orginalbil eller vad det något annat ? sett den rent av ?? /Mvh Per |
|
|
Nåt sånt här då? Ingen turbo dock. Länk |
|
|
Jag tycker att "orginal" är roligt men det är roligt med lite "special" också. Så jag åkte ner dit och köpte den E23 745 "Gudagåva från Munchen" |
|
V12 LeMans |
Bilen var en B9-3.5(eller möjligtvis B10-3.5) , när den importerades av Jarls i början av 90-talet . En 750-ägare köpte den som andrabil .(han lyckades kröka någar ventiler kommer jag ihåg , hehe ) Grattis "Made in Germany" till en rolig busbil . |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Jag tappade intresset då den inte är original vare sig M eller Alpina, något samlarvärde att tala om blir det ju inte och att det är bytt motor och vad annat det nu kan vara känns plottrigt på något sätt, men det är ju min alldeles speciella uppfattning *ler* /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Tack för det "V12 LeMans",det var ju inget att tveka på när det handlar om dom pengarna! Det känns som att sitta i en liten 02:a när man känner sig "gasglad",svårt att tro det är en "limo" (he he) Bilen är i väldigt bra skick.Bättre än jag hade förväntar mig så det kändes skönt när jag åkt "75mil" enkel resa! Nu slipper jag gasa så hårt med min andra (745:a) ögonsten,det känns ju åndå bättre!! E23 745 "Gudagåva från Munchen" |
|
V12 LeMans |
Angående Alpina e32 , så beställde jag 2 böcker om Alpina av www.lafri.se , och fick böckerna idag . Klart läsvärda för en Alpina-entusiast : BMW ALPINA PERFORMANCE PORTFOLIO 1967-1987 och BMW ALPINA PERFORMANCE ... 1988-1998 I den "tidiga" boken finns artiklar om engelska B10-3.5 e23 bl a . |
| Hmmm, har du inga bilder på "monstret"?? | |
|
Inte ute på nätet! Bilderna jag knäppte är i så dåligt höstväder så jag ska ta nya i vår,och tanken är att lägga ut dom på galleriet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.