|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Den lilla färden mot en diskret stylyd bil har börjat. Införskaffade igår ett handbronshandtag i borstad aluminium. Det var inte några problem att få bort det gamla handtaget, men damasken sitter inte åt det nya... Någon som har monterat ett handtag? Ska hela damasken tas bort för att sedan fästa den på handtaget "bakifrån"? Hör av er ni som vet. MVH Tobias | |
cdabox |
nej här kommer en liten guide. 1. Du tar loss damasken, vänder den ut och in 2. Klipp av buntbandet (stripe, strap, kattstrypare) som håller fast handtaget. 3. "Jucka" loss det gamla handtaget. 4. På med det nya 5. Trä på damasken (fortfarande ut och in) över det nya handtaget. 6. Fäst med ny kattstrypare 7. Vänd tillbaka damasken och sätt fast den Voila! PS. Eventuellt får du applicera lim på handtaget för att det skall sitta fast ordentligt, detta kandu köpa hos BMW In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Kunde inte beskrivit det bättre:-) Stämmer till punkt och pricka. I mitt fall var jag dock tvungen att använda mig av en mora kniv för att skära loss det gamla handtaget då det satt fastlimmat och i stort sett omöjligt att få loss annars. /D |
|
|
Tack grabbar! En fråga bara... Damasken som sitter under handbromsen. Hur är "ramen" fäst till den? Är det bara att lirka upp den? Sitter den på liknande sätt som damasken till växelspaken? Dittryckt med ngn form av plastklammer, alltså bara att trycka in två sidor och lyfta loss? MVH Tobias |
|
cdabox |
Ja, dra loss "ovansidan" först....bara att dra ovanför handbromsen så lossnar den. In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Tobias: Jag var tvungen att limma mitt handtag som är BMW-orginal i borstad aluminium. Jag tog superlim invändigt och trädde på den och lät den torka. När den torkat satte jag tillbaka damasken in och utvänd över handtaget och drog åt med en ny kattstrypare (buntband) sedan drog jag över damasken och fäste ramen. Klart och snyggt! |
|
cdabox |
Griegertz..... Jag har oxo BMW orginal och jag har funderat på att limma, jag har bara inte gjort det, du menar alltså att karlssons funkar bra =) In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Limma, limma, annars sitter inte det fast. /D |
|
cdabox |
Mitt sitter helt ok utan lim...men jag vill ju att det ska sitta perfek...ok då blire limmet då =) In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
cdabox |
jo du dominik, vart kan man köpa eisenmann i sverige ? In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
cdabox: karlssons vette f**n har inga bra erfarenheter av det, men superlim på OK/Q8 funkade bra för mig =:-) |
|
|
Damasken ska alltså lossas från ramen? Eller kan jag ta loss ramen med damasken fastsatt? MVH Tobias |
|
|
Damasken sitter i en fyrkantig ram som du kan pila upp med fingrarna! (Dvs ram och damask i ett stycke!) Om du lyfter försiktigt på damasken kommer du att få en glipa mellan damask och konsollen på kardantunneln. Damasken (med ram) sitter fastsnäppt i fram och bakkant och den lossar om man petar in ett finger i glipan och lyfter ena ändan rakt upp! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.