AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
486

inga stationer

karlerik
Tog bort org.radio o satte in en med cd enkel..nu vill den inrte låsa stationer..ngt.fel med antennen e de eftersom den funkar med en ny lös antenn..men vad gör åt den andra org,som sitter i ngn ruta?
Roger
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Du har nog missat att sätta ström till antennförstärkaren.
Eftersom antennen sitter i bakrutan på bilen så sitter det en förstärkare i din högra C-stolpe, den behöver ström för att funka.
Du skall koppla in den kabeln till utgången för lågnivå eller elantenn.

Jag har för mig att den är vit. Koppla inte på den på konstant plus för då kommer du dra ur batteriet ganska snart utan det måste vara en utgång som styrs av radion.
Lycka till!
karlerik
Tack, jo jag hittade den vita kabeln o nu funkar det perfekt igen!
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Eh...dum fråga kanske,
Men var hittar man den kabeln och hur skall man som lekman koppla in den?
Om ngn kan ta sig tid och ge en utförlig (expalin this to me as if I was a 4 year old child) beskrivning skulle jag vara tacksam. Har ganska taskig mottagning skall jag medge, när stereon tappar en station händer inte ett skvatt när jag söker efter någon ny, förbannat konstigt alltså. Ibland hittar jag en station men då måste jag klicka mig steg för steg så att säga, mycket jobbigt klickande näör man kör. Varför hittar den inga stationer på autosök?

*BAWORAK*
Låter som ett fel i stereon, den skulle först behöva kollas hos en servicefirma. Om du har mottagning över huvudtaget men taskig autosökning i bilen så har du nog signal i antennkabeln trots allt.
Kolla sedan så du verkligen har en antenn integrerad i rutan och en antennförstärkare på just din modell, tag hjälp av någon som kanske har undersökt tidigare på din modell.
Om din stereo har den 17-poliga BMW-kontakten så är det stift 16 som ger +12V ut till antennförstärkaren. Kabelfärgen har varit både blå (tidigare) och vit. Om du inte har en stereo med denna kontakt så får du gå på kabelfärgen, troligen blå på din modell.

FP
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Tja det borde väl finnas en sådan på min om det finns på de andra E34orna.
MEn ok, hur ser man antennen då?
/Svante

*BAWORAK*
Värmetrådarna i bakrutan används även som antenn, på kombibilar brukar man ha separata liknande trådar för antenneni sidorutorna längst bak.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.