|
|
|
|---|---|
|
Ja,då har man skaffat sig en e30 också.....så har lite frågor...*s* Bilen är en 318 ik 87:a. Framskärmar måste bytas,vart får man tag i sådana billigast? Passar kofångaren från 88 (tror jag det var) alltså den breda modellen,på min bil utan några större problem? Bromspedalen går långt ner,men ändå har bilen bra bromsar,kan detta ha & göra med att bilen stått ett tag eller kan det vara "bomben" eller "bromben"..ja,ni vet säkert va jag menar? | |
|
Tjenis! Gå in på www.bildelsbasen.se o kolla,där hittar du säkert samma färg som du har på bilen så du slipper omlackering.och byt bromsvätska och lufta bromsarna. Lycka till |
|
| Hej...angående bromspedal som tar långt ner så tycker jag det låter som att du behöver byta bromsbelägg bara...har du kollat dom!? | |
Rico80 |
kofånbgaren passar inte rakt av tror man får bygga om lite om man vill ha 88:s kofångare mend et e det värt den e ju bra mkt snyggare... *Gaspedalen har bara ett läge i botten* |
|
bildelsimporten.com har framskrämar te E30 för 595kr. |
|
|
En uppsmörjning av broms kolvar e inte fel å byte av olja. Ev lite till slipning av skivor |
|
| bromsoljan menade jag | |
| ok,både klossar & skivor ser rostiga ut.....så det blir nog en liten renovering där...bilen är ju menat som ren bruksbil men bromsar måste man ju ha....*s* | |
ormen |
testa o lufta bromsarna o även koppling! - samma system... nån slang kan annars vara lite kass.... Länk |
AIex |
Far till skroten o kolla efter billiga framskärmar eller köp ny/begagnade framskärmar här på BMWbörsen... Hmm kanske men kolla med skroten om dom har en original först? Byt belägg! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.