AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.032

Kopplingen rasat på M5 E39, byta till vad?

Idag slutade kopplingen att fungera som den ska på M5an. Har inte slirat elr dyl men man vet ju inte hur den var när vi köpte bilen.

Ska till Elmiamässan på torsdag fvb Nurburgring så måste hitta koppling pronto. Har hört att Sachs ska ha en uppgraderad, ska försöka få tag i en sån imorgon. Fler förslag och med det menas oxå snabba leveranser, helst över dagen.

MVH/ Qvarnis
Länk
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Mh GTR kanske har något på lager, hör med dem!
Sachs hade en som skulle klara 750 Nm för omg lev men skulle ha 8700:- för den. BMW hade en original för 4200:- minus lite rabatt så det blev den. Tomt i plånkan:(

Qvarnis
Buspelle
Finns både för och nackdelar med originalkopplingen kontra sachs. Kolla på www.bmwm5.com; sök på clutch AND sachs, det finns hur mycket synpunkter som helst.
Lämna in originalen till TurboCenter så fixar dom så att den tål mer. Gjorde med gamla Z32an, det fungerade bra :-)
Vet ej vad dom gjorde med den men det var inte över dagen tyvärr..

BMW M3 *Flight instructions not included*
Mr Vanos:

Jag är inte riktigt välkommen hos Turbocenter men tack för tipset iaf!

Qvarnis
Qvarnis: Varför är du inte riktigt välkommen hos turbocenter? *nyfiken*

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Sachs Performance har en annan tryckplatta + lamell som klarar 640Nm, eller 800+ med sinterlamellen.

Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
Hej Qvarnis!

Hoppas att det ordnar sig för dig med kopplingen!
Nu är det bara 2 dagar kvar, Nurburgring - Here we come!!
Vi kommer att åka Trell-Sassnitz: 22:30 -.
Kör ni genom Dk eller?

Mvh
Fredrik

Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar..
BMWlover:

Turbocenter är inte så nöjda att jag säljer samma chip som dom fast ett antal tusenlappar billigare. Mitt motto är dock: Sveriges mest prisvärda trimchip. Då kan man ju inte bry sig att de andra chipgubbarna vill bilda kartell elr hur?

Qvarnis
Beemerfred:

Vi åker inte förröns nästa tisdag om en vecka efter att Elmiamässan i Jkpg är slut. Är nere tisdagkväll i Nurburg. Vi åker bron till DK och Rödby/Puttgarden. Sen blir det toppfartstest när de fina skyltarna med ett grått streck dyker upp...;)

Ska du på Scuderia Hanseat elr ska du ner med Johann innan?

Qvarnis
Visa användare
113
Beemer_Fred
528IA, E39
Qvarnis:

Åker ner på torsdag dvs imorgon och stannar till på måndag.
528:an får dock stanna hemma..ha ha, åker med Anders W och hans M5:a ner. Vet inte riktigt alla som skall med men det verkar bli ett gäng och det är himla kul.
Synd att vi verkar åka om varandra, hade varit kul att se din M5:a. Det kommer väl fler tillfällen hoppas jag.

Ha dé
Fredrik

Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar..
qvarnis: ja det är ju klart att dom är lite småsura på dig då. bry dig inte om kartellerna (som ändå är olagliga)

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Kalle turk
vad blir en orginal att kosta med byte??
Kalle Turk:

En originalkoppling kostar hos BMW 4200:-. Inkl byte tar de enligt uppgift allt som allt 8500:-.

Qvarnis
Turbo ace
Ett tips från en galen jugge som kört och bytt mången m5 e39 kopplingar släpp up innan du gasar!!!!!!!!!!
Det räcker med en miss bedömning så e kopplingen stekt duktigt med vrid på tomgång
Qvarnis.

Kolla med Manuell på www.mh-gtr.com för han har kopplingar från SACHS till bra priser.
Längtar tills jag får se din M5a,det måste vara något i hästväg.

Ha de..

He de // Bengan

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.