AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
389

Lack av alu fälgar tips : )

Visa användare
54
xzelll
318i sedan -99
Nån som har bra tips på hur man ska gå till väga för att Lacka sina alu fälgar? Tänkte ha någe o pyssla med under sommaren. Vinter fälgarna behöver lite nice lack. Ska man göra det själv eller lämna in dom?
mvh/Danne
Är det vinterfälgarna så är det ju inte så viktigt.. Jag hade gjort det själv.. Kan ju va rätt mycket gnidande men.. Du har ju sommarn på dig :D
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Kör en sökning på ämnet. Det står rejäla uppsatser om detta.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Visa användare
54
xzelll
318i sedan -99
Jo men det är vinterfälgarna.. Dom ska ju oxå vara fina...
Bara putsa dom med fint polerpapper o sen lacka dom? Finns det speciell lack till fälgarna??
/D
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
xzelll: Gå in på mekonomen där finns det fälgfärg i olika färger samt fälgklarlack =) jag har målat mina alufälgar gå in och titta i galleriet så får du se =) vart rikigt bar om jag själv får säga de =)

Lycka till =)
Ja de var as fina ju teres. Bilen också.
Jag funtar på att lacka mina också. Men sandpapprade du inte ner dom någonting? Det måste man ju nästan göra.
Visa användare
54
xzelll
318i sedan -99
Ska ta o göra det.. :)
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Jo jag tog till sandpapper annars så hade nog inte färgen suttit kvar =) Men slarva gör guds skull inte med maskeringen som jag såg i efterhand att jag hade lyckas med =) silver på ena däcket inte snyggt alls ...fick man sen stå och gnida ihjäl sig för och får bort de ...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.