|
|
|
|---|---|
|
Har haft problem länge nu med min 320i - 92 (e36).. DEn går bara rent å på alla burkar mellan 2500- 4000 rpm om man har tur, ibland gör den inte ens det.. Slet iallafall bort alla tändspolar å stift å konstaterade vilken cylinder det va som knasade, bytte stiften och den tändspole som satt på den cylindern.. Tyvärr så hjälpte inte det.. Stiftet va iallafall fullt med olja/soppa varje gång man tog ur det.. Komptestade cylindern och kompet va som det skulle.. Nu börjar jag få slut på ideér varför den missar å inte vill gå på alla burkar!!'?? Nån bland alla dessa bmw fanatiker som skriver i det här forumet måste väl ha nån aning/idé om vad som kan vara fel!!?? Mvh BmW äR aLltid BmW!!!! | |
Rico80 |
hade samma problem med min bil för ett tag sen!! lyft på ventilkåpan o kolla det kan vara så att en vipparm har gått av går den av på "rätt" ställe så funkar den någelund vid högre varv o bilen går ungefär som vanligt!!! lycka till *Gaspedalen har bara ett läge i botten* |
| Tjuvluft på insugssidan? Hade precis de symptomen på en Golf, och det var en vacuumslang på insugsgrenröret till 4:ans cyl som tjuvluftade. | |
| e36 har inga vipparmar. | |
| Kan vara en utav tändspolarna. Vanligt "fel" på -92-94 att de plöstligt ger upp. | |
|
Hej igen.. Har fortfarande inte fått nån ordning på den.. Nu har den dessutom lagt av att gå på tomgång?? Har sprutat startgas runt alla insugs detaljer men det hämde ingenting.. Å tändspolen som satt på den cyl som inte tänder har jag bytt.. Vad mer kan man kolla??? Mvh BmW äR aLltid BmW!!!! |
|
| det verkar som det kan vara motorstyrenheten | |
|
Mina tips: * Prova att byt ut spridaren på den cylindern som krånglar. Den kanske ligger och flödar för fullt hela tiden... * Kolla att inte kamaxeln har gått ner sig på den krånglande cylindern. Och att inte ventilfjädern är kass. * Leta upp vilka pinnar på ingångarna till styrboxen som leder till tändspolen och mät sen för att se att inte kabeln är slut. |
|
|
Tackar ska prova dom där grejorna.. E det nån som vet om det är samma tändspolar på en 320 & en 325?? Mvh BmW äR aLltid BmW!!!! |
|
|
Tjo! Hade samma problem på min 320i Den gick på bara 4 cyl, problemed berodde på att jag hade kört kanska fort i en stor vattenpöl så att vatten hade kommit in i styrystemet o spökat, men efter cs 3 veckor så försvann problemet, vattnet avdunsta antar jag! så om du kommer ihåg att du har kört i en stor pöl eller nåt så måste det vara det! =) MVH! |
|
|
Nja det tror jag inte har gått såhär sen förra sommaren så då borde det eventuella vattnet dunstat, men det kan ju faktiskt vara så att styrboxen har pajat ändå.. Igår tog jag bort alla tändspolar å plockade ur alla stift, då såg det ut som om dom har gått allihopa men den har gått lika dåligt för det.. Men iallafall så stoppade jag tillbaka allting å eftersom jag nollställde databoxen medans jag meckade så lät jag den stå på tomgång å bli varm å ställa in sig, Sen när jag skulle köra iväg å testa så gick den max på 4cylindrar den har aldrig gått värre så då undrar jag varför??? Mvh BmW äR aLltid BmW!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.