|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu behöver man inte fundera längre ;-) Länk | |
|
Haha, 230hk med lustgas kanske........... Mvh Patrik |
|
|
o ja 38 hk med chip.....Hoppas jag vaknar imorgon och tittar in här imorgon och tror att jag drömt om detta! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
| Mina kära vänner. Notera att det står 230+!! Ska vi säga 232 (eller mer?) så blir det 40 hästar jämnt? Skapligt chip på en sugis :-) | |
|
Det är ju den TOK-stora vingen som gör det ;-) *ironi* 230+ hk i en 325:a låter onekligen lite väl optimistiskt, speciellt med enbart (?) chip. Även om det sägs att JWR-chip skall vara trevliga. Mvh Patrik - det var nog bland det största i "ving-väg" jag sett på BMW... _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
Det är kanske vingen som ger 30hk extra? ;) __ Länk |
|
|
Swooosch sa det så hann Patrik före med den fyndiga kommentaren om vingen hehe :) __ Länk |
|
diamantsvart_bmw |
haha viket kap, om jag chipar min så får ju jag oxå lika många hk, det måste vara ett fynd haha, lite avis på vingen, tänk den på min525:a skulle vara as snyggt, NOT, måste va General svamell som säljer Länk Snart nya bilder |
|
wolv: Har man inte en suck prestandamässigt med bilen, så får man ha det i fingrarna på tangentbordet ;-) Eller nåt..hehe.. Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
| ...som sagt, den där vingen ger säkert några hk extra....vem vet hur mycket prylar som går in i en vinge av den dimensionen.. | |
|
Som jämförelse: Jag såg en 328'a med chip/extraktor/kat.ersättare/sportavgas/annat insug/sportfilter/trim kammar, som hade bromspapper på drygt 240hk. Personligen tror jag mer på ögonlocken och SPORTgrillen som brukar ge en 10-20 extra hk;) /Wille |
|
|
Jag skulle gissa kring 180 hkr ink de där chippet. en bmw motor som rullat 24 k mil har en del hästar på grönbete. En god vän bromsa sin 325:a orginal med 20 k på mätaren den gav 165 på drivhjulen. Så min kommentar till ovanstående annons är : *suck* Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Lägg länken till annonsen under 'Varför måste dom?' Både text och bild passar väl där? :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
wendtan: Jag hoppas du inser att din polare då hade minst det antal hästar som BMW lovade frpn fabriken. 15% förlust i drivlinan betyder att han hade 194hk! |
|
|
Frågan är om det bör vara mer än 8-10% tapp i drivlinan. Kanske att några pollar gått ut på grönbete :-) Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
Ilivetoride: Jag håller med Patrik. Förlusten i drivlinan brukar aldrig vara mer än 8-10%. Så omkring 180 hkr på vevaxlen, dvs 10-12 hkr i förlust på 20 k mil. Läste ett test på någon amerikansk site där en orginal e46 328 hade haft 199 hkr på drivhjulen. Mot utlovade 193 på vevaxlen. bara o ge en stor fet kredit till bmw som alltid e försiktiga när de skriver sina siffror pga bla försäkrings klasser. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
nähe jag drömde inte om detta..då var det väl 230+hk he he Varför skrev han inte 300-hk Ler* MvH Bmw 4-ever Länk |
|
rocketboy |
Aldrig att en orginal 2,8 bromsar 199 hk på hjulen, det skulle innebära ca 240 hk på vevaxlen. |
|
rocketboy: ja ska ta fram länken när ja kommer hem . Dina uträkningar är dock lite fel. drivlinan ligger som konstateras ovan 8-10 % effektförlust. dvs 215-220 hkr. De finns en kille på forumet som ska bromsa sin 328a e46 coupe väldigt snart. de ska bli väldigt intressant. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
rocketboy |
Om du ska räkna med 8-10% förlust så måste man mäta effekten så som rototest gör dvs på centrum på hjulet. En rullande landsväg mäter på hjulets kontakt yta dvs väldigt långt ifrån centrum på hjulet = större diameter mindre effekt ner i backen. Teknikens värld nr 11/99 bromsade en 328 oss rototest och den bromsade 177hk /247nm. Så om en orginal 2,8 lämnar 199 hk på en rullande landsväg så är det ren lögn. |
|
Om deras papper var ren lögn eller inte kan inte jag svära på. Men de var vad jag läste, hitta länken på e46fanatics. Enligt teknikens värld skulle då en 328, (var de en e46?) Ha mindre än utlovade 193 hkr och 280 nm? Dock har de ju visat sig att tex e36 323 lämnar en del mer än lovade 170 hkr. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.