|
|
|
|---|---|
|
Hej Efter en vecka så är bilen stendöd om jag inte kört med den. Batteriet är nytt, så det är det inte. Någon skrev om ett relä som skall "stänga" strömtillförseln till bilens system efter en tids parkering. Om det inte funkar, blir så här då, och finns det andra vanliga krypströmsproblem med 740 e32? Tacksam för kloka svar Ps Vid vilket motorvarv börjar generatorn att ladda? Ds Mvh Sune | |
|
Jo en sak till, jag har inte glömt lyset på, så försök inte den... ;-) Mvh Sune |
|
|
Slitna lås. Brutna larmkretsar. Glödlampan i skuffen är jo en gammal favorit på andra bilmärken iaf. Tillvägagångssättet är visst först att koppla amperemätar över batteriet. Om den då drar tjuvström rycka 1 säkring i taget tills du hittar kretsen. Om det vill sig illa så drar den aldrig tjuvström vid de tillfällen du mäter. Då kan det bero på överslag vid fukt och korrosion. Inte roligt att leta intermittenta strömtjuvar. Jag valde att eftermontera DEFA underhållsladdare istället. Det var fel val. Borde vald en laddare som också kan ladda tomt batteri. |
|
|
Har nu kollat med tångamperemeter. 0,03 A när bilen är avstängd och 12,3 V på batteriet. Är nu utan idéer! :-/ Mvh Sune |
|
|
Jaha..Välkommen i klubben då :) Underhållsladdare med brytare för att ladda tomt batteri samt kolla att nödöppning fungerar är jo en enkel lösning. |
|
|
Hej, Har noterat liknande beteende hos en E34 med stora kliman... Den fick för sig att starta någon cirkulationsfläkt, trots att den stod i ett tempererat garage. Fick byta kretskortet som styr klimatanläggningen, placerad innanför "svärdet" - mot torpedväggen. Hoppas att du finner felet. Mors F |
|
|
Hej Hur vet man att man har stora kliman? Mvh Sune |
|
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Stora kliman har "hjul" istället för vred, om man säger så. Stora kliman har vidare tryckknappar för att ställa in luftfördelningen, medan lilla dito har spakar som man får dra i. /Mattias |
|
En tångamperemeter funkar endast på växelström, måste ha en vanlig amperemätare som man kopplar i serie med batteriet... Diesel-räsern Länk |
|
|
tarzan, jag lovar dig, denna kunde också mäta DC Mvh Sune |
|
|
Då har jag alltså stora kliman, skall man nu ligga och sova i sovsäck i garaget med en "mitt i naturen mikrofon" riktad mot bilen eller finns det andra tips? Mvh Sune |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.