|
|
|
|---|---|
|
Vad kan det bero på när avgaserna är varma så in i h-e? Hela avgassystemet blir så varmt att det ryker från grenröret vid normal köring efter ca 5 min!! Det enda tips jag fått är att katten är igensatt/slut. Kan det vara så eller någon som har några andra tips? Tacksam för all hjälp, Rikard | |
|
Hur går bilen annars? Tänkte på tändinställningen... Vad är det för bil? MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Tomgången är ojämn, och den går inte riktigt rent. Hoppas att ingen hänger mig nu, men det är en VW corrado Vr6:a...Min BMW funkar däremot bra! |
|
|
kommer det ut bra med avgaser lr verkar det vara dåligt blås ut ur systemet? D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Har samma problem, mitt grenrör blir så varmt så att färgen smält lite på fjäderbenstornet. Är lite orolig för att ventilerna ska bränna. Kan det bero på mager bränsleblandning? MVH bmwdriver 318is 1988 BMWCS#4324 |
|
Dr.BMW@solna |
Om bilen har en givare som "läser"svängningsdämparen, kolla att inte kilen blivit knäckt.Det som händer då är att tändtidpunkten flyttas med svängningsdämparen. detta hände mig,hade ca 30 graders eftertändn.Kan tillägga att grenrören glödde efter 2min. 336i-89,318i-88 |
|
svägningsdämpare????????????? D är fegt o släppa gasen! |
|
Dr.BMW@solna |
Svängningsdämparen sitter längst fram,tillsammans med remskivorna på veven. 336i-89,318i-88 |
|
Räcker det att kolla så att tändningen står rätt? |
|
|
Jaså vevaxel givaren,som läser vevaxelns läge,har alldrig hört att den kallas för svängnings dämpare förut D är fegt o släppa gasen! |
|
| Svängningsdämparen är integrerad i remskivan, iaf på de motorer som jag är bekant med. Eller ska vi säga som så, att remskivan fungerar som svängningsdämpare tack vare sin konstruktion (stål/gummi). Den har ill uppgift att dämpa torsionsvibrationer i vevaxeln, på vissa remskivor finns även en märkning som anger vilket frekvensområde den är anpassad för. | |
|
ok,ja jag vet hur en sådan funkar.däremot det där om frekvänsområde var nytt,där ser man. D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Rikard du hade bilen inne på RM bil o motor va? Vi hade en corrado vr6 där häromdan me varma avgaser o den gick dåligt på låga varv.. Kan nästan garantera dig att de e katten som e igensatt... #1 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.