AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
623

Dovt tjutljud bakifrån, bensinpump?

St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Som rubriken lyder så kommer det ett dovt tjutljud bakifrån noterade jag i helgen. Kan det vara pumpen? Eller är det kanske helt normalt och bara jag som inte noterat det förut?

Godkväll

ant
jo det kan nog vara pumpen..
min pump sjuder lite om det är väldigt lite soppa i tanken. antar att jag snart blir ståendes nånstans för att pumpen lägger av. just nu har jag inte råd med en ny pump så den får funka så länge den funkar helt enkelt.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
ormen
pumpen brukar tjuta som en arg geting... eller tvärdö... jag skulle gissa på bakhjulslager eller dåligt m. olja i diffen/kass diff....

Länk
ormen
glömde.... däremot "lite" surrande kan det komma från pumpen... helt normalt....

Länk
ant
men när det ljuder bakifrån i bilen när man står stilla med låg nivå i tanken och fortsätter att ljude när man kör ända tills man fyllar tanken med 10 talet liter mer soppa för att det ska försvinna så borde det inte var något hjullager eller diffen då dessa inte befinner sig i rörligt tillstånd.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Ljudet är när man står stilla på tomgång bör jag kanske tillägga.

ormen
jaaaa... sorry... visste inte att ni menade STILLASTÅENDE BIL::::

Länk
Visa användare
151
ctg_putte
320 me 323 motor E30 -86
min bensimpump låter som ett litet tröskverk där bak...
(men funkar fint) Så ja tror d e den du hör ja också
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Har forskat vidare. Tjuter väldigt mkt mellan 120-130 km/h och lite grann i 90 km/h i övrigt är det ganska tyst. Är det pumpen?
Tror ej det varit så mycket förut.

mvh
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Pumpen har gått 9700 mil och byttes 1997. Så den borde ju vara helt ok!?
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Har sökt gamla inlägg. Det viner liksom om bakaxeln. Åker väl på att byta olja. Verkar vara ett klassiskt E30-syndrom man drabbats av! =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.