|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej Vinkeltolvor! Tänkte byta min övre oljetrågspackning. 1) måste man ta loss kränghämmare och "stabstaget" under? 2) måste man ta ur oljepumpen? 3) tar man ut tråget bakåt? 4) måste motorn lyftas i framkant? MVH /// Paap R |
| se till att alla präster är utom hörhåll.........jag tog inte bort pumpen,fick ner tråget ca 3 cm och lirkade dit packningen,bultarna runt lådan var nog värst. | |
Paap Reeder |
Hej mikael! Uppfattat - men måste nog göra´t ändå när jag ändå håller på med vårservicen. Din metod innebar således att Du inte "skruvade nått med stagen under"? Jag tror det trots allt att det kan vara tidsbesparande att försöka lirka dit den - det lilla utrymmet om 3 cm till trots. MVH /// Paap R |
| har man ingen stress så går det bra,möjligt att man fick släppa lite på något stag men det ser du ,överväg också tricket att borra hål i tråget för dom 4 bakre bultarna . | |
Paap Reeder |
Hej mikael! Du borrade således inte hålen? Jag har borrat det högra. Skall ta det vä i morrn.Missade ca 10 mm. Borrade i "urtaget" på lådan precis vid sidan av torx som håller avgasmellanstaget. Tydligen måste hålet vara 14 mm mht min hylsnyckel. Få se hur jag får bort den gamla packningen....... MVH /// Paap R |
| Nå har jeg skiftet pakning på flere 750. Det er raskere og fjerne olje pumpe og stabstag (ca 4 min. i steden for og bruke 30 min. på og få packning rundt olje pumpe).Husk ny O-ring til olje pumpe. Siste jobb tok 1time og 20 minutter + skraping av gammel packning. | |
svardska |
översättning någon? |
Paap Reeder |
Hej! Läget: Har nu borrat hålen. 3 st klockrent det fjärde "ser ut som ett skotthål". Tråget rengjort runt kanterna - väntar på packningen. Jag tog ej loss oljepumpen eftersom man måste ha nya muttrar och o-ring. Går bra ändå. Skall sedan plugga hålen på nått sätt som jag inte vet just nu. Den gamla packningen hade genmodifierat sig tillbaka till kol-stadiet. Det var mest svart papper man fick i handen. Nu skall jag käka påskägg så det blir inge mer mek förrän efter detta. Skall sedan försöka att komma ihåg att digifotografera "hålens lägen" så näste man till rakning kan borra rätt från början. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
Hej Vinkeltolvor! Köpte idag den sista packningen till övre tråget i europa!!! Skall dock läggas upp som ersättningsnummer - sägs det. Skulle det knipa för någon kan jag leverera en mall på kartong. Alla M 70 som gått > 15´ borde nog byta den pkn. Min har gått 17´ och den var helt jäkla slut. MVH /// Paap *R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.