|
|
|
|---|---|
|
hur skall jag göra för att komma undan billigt? vill ha lite plödder..... mvh johan | |
|
Byt ut sista ljuddämparen mot raka rör... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado du menar tillverkaren raka rör eller?? MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
var får man tag på raka rör? mvh johan |
|
|
Blir det inte smatter ljud när man fimpar sista burken mot raka rör? Varför kör inte alla BMW?/ mvh Roger |
|
|
sista burken var fimpad på min 316 då jag köpte den, lät som en traktor ung. gick knappt att sitta i bilen, tröttnade på ljudet och kastade dit en ansa-ljudämpare. sätt dit en annan slutburk som dämpar mindre så har du grövre ljud och behåller samtidigt lite mottryck som motorn beöver för att gå bra Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
har satt 2 st separata Simons 2" midi ljuddämpare istället för sista ljuddäämparen,låter inte spec. mkt mer på tomgång o stadskörning, fast när man trycker ner vrålar den till gode fint.. =) å kom undan jäkligt billigt... Mvh Björn |
|
|
Jag menade bara två vanliga rör, rekommenderade ingen firma eller så... Jag har bytt ut min sista burk mot två rostfria 2,5" rör, låter lite lätt mullrigt utan belastning och vrålar lite skönt när motorn jobbar. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
SuperBjern: vad fick du betala och var köpte du dem? mvh johan |
|
|
finns på de flesta liknande micro reservdelsaffärer, minns inte exakt vad dety kostade,men tror dom låg på ca 200:- st. Mvh Björn |
|
|
Jesperado: det blir inte jobbigt med ljudet då??? den låter väl inte som en rallybil eller??? för jag villatt den ska låta mer grymt och mullrigt! Du är ju besiktnings man är det inte förbjudet att plocka bort sista dämparen??? MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
den sista är väl enbart till för ljuddämpning, ej rening lr liknande... rätta mig om jag har fel.. så man kan ta bort den sista, bara den inte lever om för mkt.. Mvh Björn |
|
|
Precis, det är ok att ta bort ljuddämpare så länge bullret håller sig på en rimlig nivå. Jag har inget störande ljud alls, bara ett dovt mullrande på tomgång och låg belastning, och lite mer vrål vid belastning. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
jag tackar för hjälpen då .....ler** det sk bli lite ändring på detta nu.... MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Håller med, bort med sista burken. Fast jag tyckte det var lite störande ljud i början vid låga varv, men det är ju bara en vanesak..... Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.