|
|
|
|---|---|
| Funderar på att skaffa et därifrån till min 328 -96 undrar om dom e lika effektiva som Motornords t.ex... | |
\\\M 325i ZENDER/// |
svårt att svara,tror knappas att någon har båda?!(antingen har man den ena .....) själv har jag från its fun. tycker den känns lite rappare,men ang förbrukningen märker jag inte mycket...... värt nästan dom 2000 kronorna. ///lila ljus\\\ |
| Nej det är klart, men motornords har jag sett test på, itsfun har jag inte hört ngt om, så jag undrar om det ger ngn effekt eller om det rent av e bluff... | |
\\\M 325i ZENDER/// |
mr Qvarnis brukar titta då o då på forumet(om den e bluff vet han bättre än vad jag vet). men min känns "bättre". för mej att han sa att den ger typ 10-15hk? ///lila ljus\\\ |
|
Ska köpa ett chip av qvarnis också, är det nån som har några erfarenheter? Är det värt att chippa. Kör så det ryker!! |
|
cdabox |
Me too In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Prisvärdare chip finns inte. Har varit tvugen att byta två stycken styrboxar på två veckor, båda bilar var 325 och hade motornord chip. Om det var chippen som var orsaken vet jag inte, men eftersom båda hade likadan chip så. |
|
|
Hur mycket tar qvarnis för ett chip till en 325 e36?? ------- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
2000:- Han har höjt! Kör så det ryker!! |
|
cdabox |
ja den höjningen kan kännas konstig då han förra året pratade om att chip borde vara billigt då det endast kostar 5:- att tillverka chippen etc, men men....inflationen har väl med det att göra. In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
cdabox// Har för mig att Qvarnis inte tillverkar utan bara förmedlar chip till ett lägre pris. Isf kan höjningen ligga utanför hans kontroll. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
cdabox |
Jag trodde inte jag skulle behöva klaragöra "ana ironin" In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Om jag har förståt så märker man av skillnaden olika mycket beroende på vilken motor man har. 24v 6:a ska märkas rätt mycket har jag hört. Mer vrid vid lägre varv m.m. Körde mitt första race mot en Trans am förra helgen, det var jämt. Jag vann första han andra. Tänkte att jag skulle ta honom med ett chip :) Kör så det ryker!! |
|
|
Jag har bokat tid hos Qvarnis, nytt chip den 25:e... hoppas att man märker någon skillnad... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.