|
|
|
|---|---|
|
Finns här någon vänlig själ som orkar förklara lite enkelt för mig hur luckan fungerar på E34 sedan (en -89 om det är avgörande) Häromdagen skulle jag släppa in lite vår i bilen via taket men det tyckte tydligen inte luckan för halvvägs så lät det väldigt illa och luckan kom inte längre. Luckan gick att stänga igen men ett nytt försök slutade lika dåligt, med att den stannade på mitten, senare har jag prövat igen (jo jag vet att det inte lagar sig själv men ändå liksom heheh.,.) Luckan går halvvägs sedan börjar det smälla och knäppa i mekanismen, någon enstaka gång gick den 75% av hela vägen men sedan är det stopp. Att hissa upp den i bakkant fungerar klockrent. Jag har försökt se något ovanifrån men det lilla jag ser verkar intakt. Jag gissar på att något kuggar ur eller har hamnat på sniskan men skulle uppskatta om någon känner igen detta och ger mig lite tips. Svart skinn,ingen AC, trasig lucka kan bli en riktigt het sommar…. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. | |
|
En vild gissning är att du fått grus i maskineriet. Några små gruskorn kan ställa till ett elände bland kuggar och dyligt. Prova blås utav h...vete med tryckluft. _____ Micke Länk Länk |
|
|
pcdoktor har du 5 bilar? :D |
|
|
Nej! kollar du så ser du att det är 4 bilar och en MC, har förresten en MC till men den glömde jag skriva upp www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
| Grymt ändå :D | |
|
Hade samma problem i min 525:a.Det hörs som allt kommer att flyga ut från mekanismen. Det är guggen som är sliten på motorn.Fick köpa ny motor från skroten.Säljs ej endast kugg. Nästan hundra på att du har samma problem.Skruva ut den o kolla SNART EN M5-M3KILLER!!!!!! |
|
|
C.Douglas: Kolla in skalan ;) MVH Mr Skidmark Länk |
|
|
lol! |
|
|
Hehe MVH Mr Skidmark Länk |
|
|
Hur sjutton kunde mitt inlägg komma in före ditt Douglas? Jag läste ditt sista lol å sen skickade jag mitt men det kom iaf före ditt?!?!?!?! Wierd........ Ha De MVH Mr Skidmark Länk |
|
| Vet inte :D det blir så ibland... | |
|
Nu gled vi ifrån ämnet lite... OK om vi säger att det ÄR motorn som lagt av och jag vill teta att byta den, HUR går jag till väga? www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
Flåt doktor´n MVH Mr Skidmark Länk |
|
| Är det lätt att konvertera från vev till elmotor istället på takluckan??? finns säkert inlägg om detta.. går så söker! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.