AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
531

fortfarande problem med min rycka gång?

jag har ju som sagt problem med min 325i 91b e36a, den har ryckig gång vid påfrestningar, t.ex 3ans växel ur kurvor, 2ans också ibland, körning i uppförsbackar han den också lite tendens att rycka...

var på en verkstad idag, dom gjorde en motordiagnos, kollade lamban osv, inga fel lagrade... lamban var hel även luftmängdsmätare.

känns inte så kul att ha en bmw som man älskar, men som ibland rycker till...vad ska jag göra?
är det verkligen ingen här på forumet som blivit av med sin ryckiga gång på sin 325a, 320?
isåfall hur har ni burit er åt?

blir snart så desperat att jag försöker sälja bilen :(

/ hjälp mig!
\\\M 325i ZENDER///
kan vara stiften(lr kablarna till stiften)......

///lila ljus\\\
hur kollat jag det? ohm mätare?
\\\M 325i ZENDER///
kablarna har jag för mej att en verkstad ska kolla på......men vanliga felet brukar vara lamdan.
var verkstaden ok!(ang ordentliga mätningar?)

///lila ljus\\\
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Är motorn ändrad/trimmad på något sätt?

Om du har ett sportluftfilter monterat så kan du prova med att kasta på ett original, för att se om det gör skillnad.

Problemet kan bero på soppabrist, byt bränslefilter om det inte redan är gjort..

Lycka till!!

Clintan
Si
765
Simon01
120dM -08
kolla efter sprickor i luftbälgen mellan insug och filter, den kan dra tjuvluft där och då får du en ryckig gång. Jag ska byta min i veckan, kostar runt 100 lappen.
simon01 har du problem med ryckig gång?

ska byta olja, oljefilter, luftfilter och bränslefilter senare i veckan, sedan kolla alla kablar så att inte något glappar...

hoppas verkligen det fixar sig för jag älskar min bil :)
Si
765
Simon01
120dM -08
Ja, ibland när man ska dra iväg. Ska byta bälgen för jag vet att den är sprucken, så får vi väl se om det hjälper.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.