|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har gjort ett bra kap på mässan i helgen. Köpte en uppsättning Angel Eyes hos Real Car till ett mässpris och är för tillfälle väldigt nöjd med köpet. Jag vet att huvudvärk kommer när det är dags att sätta up dem. Någon som har gjort sånt på en Z3? Det verkar inte finnas monterings instruktion i asken. Det är sådana som man sätter på utsidan av lampan under täckglaset. Men hur ska man leda kablarna från utsidan? Ska man koppla ihop det med parkeringsljus eller med halvljus? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! | |
|
Jag läste precis en ganska bra installations anvisning om detta på en sida......(letar efter sidan). Länk Längst ner på sidan har du install guide, gå in där så har du bilder och text, dock ej till Z3 men relän osv är väl snarlikt. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Jag läste precis en ganska bra installations anvisning om detta på en sida......(letar efter sidan). Länk Längst ner på sidan har du install guide, gå in där så har du bilder och text, dock ej till Z3 men relän osv är väl snarlikt. Får man fråga vad du fick ge för ringarna? /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Detta instruktion var bra...men...dessa jag köpte är inte exakt samma. Dem jag har köpt ska man fästa på utsidan av lampglaset. I instruktionen visar dem hur man läger in dem in i reflektorn. Det är alltså diod ring ( precis som den ser ut i instruktionen) fast det sitter ett styrkretskort i nedre delen av ringen och två kablar som sticker ut ifrån den. Själva ringen fästes på glaset med en fästkudde. Vad jag alltså måste göra det är att ta ut lampsatsen, (och det vet jag hur jag ska göra i och med att den beskrivningen är samma som på Z3NET för byte av blinkers till vita) sedan fästa ringarna på framsidan och…här kommer mitt problem: leda kablarna inåt och fästa dem vi d rätt strömkälla… Jo, jag gav 1290 för dem. Det verkar vara bra pris , det står 2800 på deras hemsida och det är det som jag har sett i andra annonser oxå. _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
En fråga...måste du inte ta bort "täckglaset" för att komma in och montera? Går det? Jag trodde att det var ett förslutet "paket" som inte gick att öppna igen... Hur gör man? MVH Peter |
|
|
Hej Peter, tack för mailet, jag svarar här i stället: Det är faktiskt sant men med modifikation. Strålkastarna sitter ihop som en sats men dem Angel eyes som jag har ska man montera ovanpå glaset och inte inuti. Dem ska alltså sitta mellan ytterskyddsglaset och reflektorglaset. Problemet är alltså att dra kablarna under lampsatsen från "utifrån" och koppla ihop dem så att det funkar. Jag vill alltså bara ha 2 stycken som sitter på helljuset. Jag ska montera nytt mikrofon till den fastmonterade mobilen på måndag och då ska jag be dem att ha ett till hur man kan montera angel eyes elektroniken... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Hmm, jag tror jag fattar men inte säker. Du skall sätta änglarna i samma utrymme som blinkersglaset sitter? Har jag fattat rätt då? Jag skulle vilja komma åt blinkersglasen nämligen...är detta möjligt? |
|
|
Det sitter ett glas ovanför lampsataen som är liksom en del av motorhuven. Där under har du lampsatsen och den är mycket riktigt förseglad och bliknkersen är oxå en del av den satsen. det yttre glaset sitter fäst i lampsatsen med några klämmor. Efter att man tar bort det så klistrar man angel eyes ovanpå glaset till lampsatsen. därefter monterar man tillbaka ytterglaset. Låter krångligt men titta efter själv så förstår du vad jag menar... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.