|
|
|
|---|---|
|
är det svårt att byta / reparera en generator när bilen blivit varm och man "gasar" ur den, så börjar den gnissla förfärligt, har bytt generator rem, är det generatorn som låter eller något annat? har någon tips och trix kring detta.... | |
stefannorr |
Bytte lagret i min generator på BMW Luleå kostade 1245 kr. |
|
ok, tack skall höra med BMW i STHLM..... |
|
|
det är inte vattenpumpen som börjar blir dålig?? De brukar börja gnissla innan de gå helt. Mvh: ste Ste |
|
|
näe den har jag precis bytt det låter precis som fläktremmen på en gammal volvo.... |
|
|
här kommer priserna från BMW solna Hej Markus! Det kostrar ca:3500:- att byta 2 lager och 4500:- och byta hela generatorn! Om du bara ska byta lagren rekomenderar jag dig att kontakta El & Diesel Mvh servicebokningen Tomas är det verkligen så stora pris skillnader mellan norr och söder.... |
|
|
är det någon som har telenummer eller dylikt till andra bra BWM verstäder med STHLM som omnejd? |
|
|
Hej... Du tach ja har som den erfarenheten att priserna kan variera beronde på vars man köper de, i vanliga fall tar ja grejerna från Luleå, men ibland skellefteå, och i kramfors alla BMW återförsäljare men de brukar skilja ibland flera tusen... De tycker ja är som lite konstigt eller?? |
|
|
Ja kråkan, håller med, hur kan priserna på samma delar skilja så mycket, eller de borde inte skilja i pris överhuvudtaget tycker jag.. |
|
stefannorr |
När dom böt på min sa dom lagret/inget om lagren,så antar att dom bara bytte ett därav priset eller? |
|
ja kanske är det så, stafnnorr hade du missljud, eller hur visste/upptäckte du att det var lagret i generatorn som behövde bytas? |
|
stefannorr |
Tycker inte att ja hörde något spec utan de var när jag lämnade in bilen för service som dom påpekade det. Möjligtvis ett kvittrande läte om ja minns rätt. |
Len |
E man stygg så öppnar man generatorn, lägger på något bra fett på lagren och smäcker ihop mojängen igen. Det gjorde jag - och körde 20 t mil till.... När det rullar så rullar det! Och när det rasslar så kostar det. len |
|
nu skulle jag inte ens kalla mig slälv hobby-mek, så frågan till dig Len, var det svårt, finns det chans att jag sabbar något, eller något speciellt jag ska tänka på när jag tar loss/sätter dit generatorn? Eller är det bäst att lämna in den...? |
|
|
nu skulle jag inte ens kalla mig själv hobby-mek, så frågan till dig Len, var det svårt, finns det chans att jag sabbar något, eller något speciellt jag ska tänka på när jag tar loss/sätter dit generatorn? Eller är det bäst att lämna in den...? |
|
| Att ta bort generator är inte så specielt krångligt. Du tar bara bort luftfilterhuset så sitter generator rakt ner. Det som kan vara lite lurit är den undre bulten (generatorn sitter i två st.) Det är lite trångt imellan kylet, så du måste ha en spärrnyckel med kort förlängare tror jag det var jag använde. När du lossat en bult kan du "vika in generatorn" och samtidigt pressa ihop den hydraliska spännaren till remmen. Det är sedan bara att kroka av remmen från generatorn och lossa på + och - och sen har du den i näven! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.