AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
587

E36 325 turbo! Billigt!

Jag är sugen på att bta till en E36 325a och turbo konvertera den.. men hur mycket ska det kosta egentligten?? jag kollade med GIK turbo teknik.. de skulle ha 50k för ett kit.. det var lite väl mycket tycker jag.. så nu undrar jag om det är nån som vet av nått billigt kit eller om det är nån som har byggt själv och skulle vilja dela med sig av sina erfarenheter..jah tänkte bara ladda lite.. typ 0.5-0.6 någonting.. det ska inte bli nått effekt monster.. men den ska dra i väg lite mer än en standard 325a och sen så ska det ju ha världens skönaste dump ljud..
MVH / Mikael
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Du har ju redan en M3!
Är det endast det jobbiga dumpljudet du är ute efter?

__
Länk
Det är inte bara ljudet som jag är ute efter.. men bland annat.. men jag vill ha nått annorlunda.. det börjar bli så många som har M3or där jag bor.. Jag vill ha nått att pyssla med i vinter..
va fan om du vill ha lite mer å köra med i m3an så köpt lite vanligt standard trim och sen lite 100hk lustgas så rör den på sig ganska bra men då måste du ju uppgradera bromsar och sånt sen

Mvh

niclas

Team turbo addicts

meen om du ska köpa nåt så köp en e30 m3a då sen her du turbo på en sån
då får du en potent bil

Team turbo addicts

No
2
NooB
325iA -94
Taleryd: Jag går i ungefär samma planer som du=) Dvs. trimma min 325 lite lätt. Inte för mycket så det inte går att använda den till vardags, och mer trim än bara filter och avgassystem.
Om du är intresserad av att turboladda bilen själv så kan du ju börja med att ta reda på så mycket som möjligt om hur en turbo fungerar. På så sätt vet du åtminstonde vad du ska göra i teorin, för det är ju en hel del beräkningar man måste göra om man vill ha ett tillfredsställande resultat.
Länken nedan är en bra introduktion till turboladdning tycker jag i alla fall:) Det kräver dock att man har viss kunskap om mekanik, termodynamik och matematik.

Länk

niclas85: Hur kan du påstå att man ska använda lustgas vid lättare trimmning?

lycka till=)

Om det låter för bra för att vara sant så är det troligtvis det=)
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Noob: Ang din fråga till Niklas 85 så finns det folk på forumet som åkt med 150hk gas utan att röra resten av motorn. Imponerande men sant... Lättare trimmning finns inte, bara att bulta på, tar inte lång stund. Om du är rädd för att det inte ska hålla så kan du ju bara gå ut och skruva i mindre bestyckning och kanske nöja dig med 75hk eller 50?

/Johan

Länk

Länk

No
2
NooB
325iA -94
johankihl: Vad jag menade angående lustgasen så är det ju ingen permanent effekt ökning. Den används ju under kortare tid för att höja partialtrycket av syre och är därför enligt mig ingen alternativ metod gentemot turboladdning. Om man vill ha effektökning under en kort tid så kan väl lustgas helt klart vara ett alternativ.

/NooB
--------------------------------------------------------------------------

Om det låter för bra för att vara sant så är det troligtvis det=)
niclas85: en m3 e30 tycker jag helst ska vara i orört skick dvs. original, man får igen pengarna man köpte den för (inte ny) eftersom att rätt köpare kan betala bra nog mycket för dom, då det inte är världens mest massproducerade modell precis

Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.