|
|
|
|---|---|
|
För några dagar sedan uppstod helt plötsligt ett ganska kraftigt knarrande/knirkande ljud när vindrutetorkarna går igång. Svårt att förklara ljudet, men det låter ungefär som när en vajer glider över någon vass kant. Tämligen irriterande ljud faktiskt... Har lokaliserat ljudet till vänstra axeln (förarsidan), nånstans där den går innåt/nedåt mot instrumentpanelen. Det låter inte som gnissel i länkaget, men har ändå försökt smörja upp det, dock utan framgång... Antar att något är på gång att säga upp sig... Frågan är bara vad? Nån som har något tips? Mvh /Pewe | |
|
Axeln till torkaren är lagrad direkt i den gjutna al-konsolen som håller torkarmotor och armar. Det är nog som så att den inte sett olja sen den var ny och har skurit (eller smörjer du regelbundet?). Det går med tiden väldigt tungt, låter illa och frestar på plastbussningarna i lederna som slits ut (ett återkommande problem här). Jag fick ta isär för att komma åt att smörja upp, går nog att göra på plats men det är svårt att få in olja när det skurit. |
|
|
Aj då! Låter inte bra... Nej, jag har inte smörjt förut (har haft bilen mindre än ett år). OK, får kolla upp vad jag kan göra åt det. Om det inte vore så förbannat trångt bara så fort man ska göra något under under huven... *svär* Mvh /Pewe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.